اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین تحولات امنیتی عراق| کشته شدن 25 داعشی در کرکوک

نیروهای الحشد الشعبی عراق طی 4 عملیات اخیر در استان کرکوک، 25 تروریست داعش از جمله شماری از سرکرده‌های این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.

جدیدترین تحولات امنیتی عراق| کشته شدن 25 داعشی  در کرکوک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  در سایه تداوم تحرکات تروریست‌های داعش برای نفوذ به برخی مناطق استراتژیک در عراق و نمایش مجدد قدرت خود ، عملیات‌های امنیتی الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق برای کنترل اوضاع، همچنان ادامه دارد.مهمترین تحولات امنیتی عراق طی ۲۴ گذشته در ادامه می آید:

عملیات های الحشد الشعبی در محورهای کرکوک و کشته شدن ۲۵ داعشی

«علی الحسینی» مسئول روابط در محور شمال سازمان الحشد الشعبی عراق، دیروز (جمعه 22 می)، نتایج عملیات نظامی در محورهای مختلف استان کرکوک را اعلام کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی طی ماه می جاری، 4 عملیات ویژه را در اطراف کرکوک، الحویجه، طوزخورماطو، آمرلی و الزرکه، انجام دادند که این عملیات‌ها به کشته شدن 25 تروریست داعش از جمله شماری از سرکرده‌های این گروه تروریستی منجر شد.

الحسینی تصریح کرد که طی این عملیات‌ها همچنین چندین مخفی‌گاه تروریست‌های داعش که از طریق آنها عملیات‌های تروریستی برنامه‌ریزی می‌شد، نابود شد.

وی درباره نحوه انجام این عملیات‌ها توضیح داد که این عملیات‌ها بر پایه استراتژی بمباران توپخانه‌ای علیه اهدافی دقیق انجام می‌شد تا فعالیت‌های داعش را فلج کند و امنیت مناطق وسیعی را تامین کند.

برخی مناطق کرکوک اخیر شاهد مجموعه حملات تروریستی از داعش بود که چندین قربانی نیز برجای گذاشت.

کشته شدن یک کشاورز در پی انفجار بمب در دیالی

یک منبع آگاه در استان دیالی اعلام کرد که یک کشاورز عراقی در روز جمعه به دلیل انفجار یک بمب در باغ‌های روستایی زراعی در اطراف روستای «زهره» در ناحیه «العبارهن در 14 کیلومتری شمال شرق بعقوبه جان خود را از دست داد.

وی افزود: سرنخ‌ها حاکی از آن است که  عامل این بمب‌گذاری داعش است و سرویس‌های امنیتی تحقیق در این‌باره را آغاز کرده‌اند.

ناحیه العباره، طی هفته‌های اخیر شاهد حملات تروریستی پراکنده‌ای بوده که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان و نیروهای امنیتی منجر شده است.

مشارکت بیش از هزار نیروی الحشد الشعبی در طرح امنیتی عید فطر در دیالی 

«صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرد که بیش از هزار نیروی الحشد از طرح امنیتی عید فطر در استان دیالی حمایت می‌کنند.

وی افزود: طرح امنیتی در استان دیالی برای عید فطر، با طرح‌های امنیتی سالهای پیش بسیار متفاوت است. از این نظر که هدف اصلی آن اجرای مقررات منع آمد و شد فراگیر در کل تعطیلات عید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است و هیچ گردشگاه و مرکز گردش‌گری در این ایام فعالیت نخواهد داشت.

وی افزود که الحشد الشعبی عراق با نیروهای دخیره خود به یاری فرماندهی عملیات دیالی می‌آید. نیروهایی که شمار آنها به هزار نفر می‌رسد و هدف آنها تقویت امنیت در نقاطی ویژه در دیالی که اخیرا شاهد فعالیت‌های تروریستی بوده، است. مناطقی مانند حمرین ، مرزهای دیالی با صلاح‌الدین و اطراف خانقین. 

الحسینی تصریح کرد: پشتیبانی از طرح‌های امنیتی از سال 2014 ادامه دارد و در برخی بخش‌ها، پرونده امنیتی کاملا از سوی الحشد الشعبی اداره می‌شود تا مانع هرگونه ایجاد شکاف امنیتی و هدف قرار گرفتن شهروندان شود.

فرماندهان امنیتی عراق، از اجرای طرح امنیتی ویژه برای ایام عید فطر در استان دیالی خبر دادند و دستورات مهمی در این‌باره صادر کردند که مهمترین آنها پایبندی به مقررات منع آمد و شد در سراسر این استان بدون هیچ استثنایی است.

الحشد الشعبی بار دیگر مانع نفوذ داعش به جرف النصر شد

نیروهای الحشد الشعبی عراق، دیروز برای بار چندم طی هفته‌های اخیر، عملیات تروریست‌های داعش برای نفوذ به شهر راهبردی «جرف النصر» را خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، این بار تروریست‌ها قصد داشتند از طریق جاده ارتباطی میان استان الانبار و جرف النصر به این شهر نفوذ کنند اما یک نیرو از فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به الحشد، شب گذشته موفق شد این حمله تروریست‌ها را ناکام گذارد.

عملیات داعش در غرب کرکوک خنثی شد

سازمان الحشد الشعی عراق اعلام کرد که امروز شنبه نیز، حمله تروریست های داعش در غرب کرکوک را خنثی کرده است. 

بر اساس این گزارش، نیروهای الحشد الشعبی، امروز حمله تروریست‌های داعش در روستای «قشقایه» در غرب کرکوک را خنثی کردند و مهاجمان ناگزیر شدند فرار کنند. با این وجود این حمله تروریست‌های داعش به شهادت یکی از  ساکنان این روستا منجر شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول