اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در قصه آزادسازی خرمشهر امام راحل ذهن‌ها را متوجه مسبب‌الاسباب کردند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال به عالم ماده به هر نحو‌(حتی در فتح خرمشهری که خود فرمودند فتح ارزش‌هاست) غفلت‌زا است، امام راحل در این بزنگاه ذهن‌ها را متوجه مسبب الاسباب فرمودند که نکند خود و‌ فعل خود؛ ما را در لاک فروبرده و نور حقیقت را نبینیم.

در قصه آزادسازی خرمشهر امام راحل  ذهن‌ها را متوجه مسبب‌الاسباب کردند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: امام راحل (ره) در قصه فتح خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد! این نشان می‌دهد انسان هنگام پیروزی سرمست از غرور گشته خود را کأن موثر تمام در فعل و انفعالات می‌داند، در این حالت دست خدا را دیدن موجب می‌شود باده غرور از سر رخت بر بندد، لذاست که امام فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.          

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه توحید افعالی هرچه در عالم هست فعل خدا است، اشتغال به عالم ماده به هر نحو‌(حتی در فتح خرمشهری که خود فرمود فتح ارزشهاست) غفلت زااست و امام به چه زیبایی ما را به یاد خدا انداخت.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام قدرت‌های مادی به صدام کمک کردند، خرمشهر از نظر ظاهری دژی تسخیرناپذیر بود، صدام عربده می‌کشید اگر خرمشهر را فتح کردید کلید بصره را به شما تحویل می‌دهم، خرمشهر فتح شد؛ در این اثنا یک درس لازم بود قدرت خدا بالاترین قدرت‌ها است، آن پیر روشن ضمیر فریاد زدند: این کار خدا بود، یعنی قدرت او والاترین قدرت‌ها است، بلکه فقط یک قدرت در عالم هستی است و آن قدرت خدا«جل وعلا».   

سلیمی ادامه داد: نصرت الهی مشروط است که :«أن تنصر والله ینصرکم » و به تعبیر مولی الموالی:  لما رأی الله صدقنا... رزمندگان صادقانه مجاهده کردند و خدا هم آنان را از جام ظفر سیراب کرد، اگر خرمشهر را خدا آزاد کرد همین خدا قادر است پیروزی‌های دیگر نیز نصیب کند این مژده راهگشا و امیدآفرین است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول