اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تولید داروی مقابله با التهابات کرونا در البرز

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: دارویی تحت عنوان توسیلیزومب در یک شرکت دارویی البرزی تولید شده است که به مقابله با التهابات کرونایی می‌پردازد و با تأیید وزارت بهداشت با قیمت پائین تر از مشابه خارجی به بازار خواهد آمد.

تولید داروی مقابله با التهابات کرونا در البرز

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: واحدهای تولیدی استان البرز همواره سعی داشتند با غلبه با شرایط تحریمی اقدامات خود را با هدف توسعه تولیدات اجرایی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بیان کرد: همچنین شیوع کرونا و آسیب‌های جالی و مالی این ویروس منحوس که سراسر دنیا را درگیر کرده است، کمک کرد تا شرکت‌های دارویی استان البرز که سهم بالایی در تولید مایحتاج تولیدات کشور دارند در این زمینه تحقیقات خود را آغاز کنند.

بنامولایی با اشاره به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید»، ادامه داد: دانشمندان یک شرکت دارویی در این شرایط سخت موفق به تولید داروی توسیلیزومب شدند که به مقابله با التهاب داروی کرونا می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مطالعه در رابطه با این دارو به سرانجام رسیده است، اضافه کرد: فاز بالینی مطالعات به اتمام رسیده است و در حال حاضر در انتظار تأییدیه وزارت بهداشت است تا هر چه سریعتر تولید و به دست بیماران کرونایی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: در دنیا فقط یک شرکت دارویی در کشور سوئیس این دارو را تولید کرده که برند خارجی آن اکتمرا نام دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز  با بیان اینکه درمان فاز التهابی در کرونا بستگی به میزان پیشرفت بیماری دارد، گفت: با تأیید داروی یاد شده توسط وزارت بهداشت، توزیع آن میان بیماران کرونایی با قیمت پائین تری نسبت به مشابه خارجی انجام خواهد شد.

بنامولایی اضافه کرد: صحبت‍‌های که در این زمنیه با صاحبان شرکت دارویی انجام شده است ممکن است در شرایط حتی دارو به صورت رایگان به دست جامعه هدف خود برسد.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول