اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برخورد قانونی با محتکران و گران‌فروشان نهاده‌های کشاورزی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: اگر در شهرستان مشاهده کنیم که نهاده‌ها با قیمت‌هایی خلاف قیمت مصوب عرضه می‌شوند، توزیع نامناسب و کمبود عرضه داشته باشیم، برخورد قانونی می‌کنیم و هیچ عذری پذیرفته نیست.

برخورد قانونی با محتکران و گران‌فروشان نهاده‌های کشاورزی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید فصیحی‌هرندی در جلسه ساماندهی سموم کشاورزی اظهار داشت: در بحث کنترل بازار، هم به لحاظ تأمین سموم و هم قیمت با توجه به شرایطی که حاکم است علی‌رغم اینکه سال خوبی برای پسته است باید هم در خصوص مصرف و هم کیفیت هم در قیمت سموم دقت شود.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: با توجه به شرایط دشواری که در بازار پسته وجود دارد و نگرانی‌هایی که از قیمت پسته در زمان برداشت محصول وجود دارد، میزان تولید پسته و میزان پسته موجود در انبارها در کشورهمچنین میزان تولیدی که رقبای ما در بازار جهانی دارند روی قیمت پسته تأثیرگذار است.

وی بیان داشت: افزایش قیمت دلار از یک طرف این انتظار را در ذهن کشاورزان ایجاد می‌کند که قیمت پسته تحت تأثیر باشد؛ از طرفی سختی‌های صادرات وجود دارد و مقرراتی که برای برگشت ارز وضع شده، تحریم‌ها و مسئله بیماری کرونا که وجود دارد به‌ویژه زمانی که پسته به بازار عرضه می‌شود که فصل پاییز است و درگیر بیماری خواهیم بود این عوامل ممکن است قیمت پسته را تحت تأثیر خود قرار دهد.

فصیحی‌هرندی تصریح کرد: با توجه به این موارد اگر قرار باشد قیمت نهاده‌ها هم بی‌رویه و غیرقانونی افزیش پیدا کند کشاورزی که مجبور است با آفات مبارزه کند و محصول با کیفیتی به بازار عرضه کند، متضرر می‌شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی به‌طور جدی ورود کنند و از تسامح خودداری کنند چراکه موضوع مردم و مصرف‌کننده مطرح است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به این مطلب که واردات آفت‌کش‌ها با استفاده از ارز دولتی است، افزود: واردات به اندازه بوده و نیاز کشور پیش‌بینی شده و  قیمت‌ها هم مصوب دولت و با سود عادلانه بوده است، بنابراین اگر در شهرستان خودمان مشاهده کنیم که نهاده‌ها با قیمت‌هایی خلاف قیمت مصوب عرضه می‌شوند، توزیع نامناسب و کمبود عرضه داشته باشیم، برخورد قانونی می‌کنیم و هیچ عذری پذیرفته نیست.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول