اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

دورتموند با تمدید قرارداد بازیکنش چند نشان را زد

بورسیا دورتموند با تمدید قراردادش با پیژک، با یک تیر چند نشان زد.

دورتموند با تمدید قرارداد بازیکنش چند نشان را زد

به  گزارش خبرگزاری فارس، اواخر هفته گذشته باشگاه بورسیادورتموند قرارداد لوکاس پیژک مدافع کناری و لهستانی اش را تا تابستان 2021 تمدید کرد.

ستاره باسابقه که از سال 2010 برای دورتموند بازی کرده، تصمیم گرفت یک سال دیگر پیراهن وستفالنی ها را به تن کرده و در تابستان آینده کفش هایش را بیاویزد.

روزنامه روور ناخریشتن در مورد مدافع دورتموندی ها مقاله ای منتشرکرد و 5 دلیل در جهت اقدامی که باشگاه برای تمدید قرارداد با وی انجام داد، اینچنین برشمرد:

1-استفاده از توانایی ها

دورتموند که مدت یک دهه از مدافع لهستانی استفاده کرده، به خوبی از توانایی های فنی این بازیکن آگاهی دارد. مدیریت باشگاه با در نظر گرفتن قابلیت ها و تجربه ای که پیژک دارد، از وی بازهم استفاده کرد و برای این منظور، قراردادش را تمدید کرد.

حالا هم مدیریت باشگاه و هم مسئولان فنی تیم از جمله فاوره حداقل یک سال از بابت وی آسوده خاطر هستند. مربی تیم حتی می تواند در غیاب رویس، بازوبند کاپیتانی را به وی دهد.


2- جلوگیری از یک خلا

در پایان فصل جاری، دوره 2 ساله قرضی اشرف حکیمی مدافع مراکشی و چپ دورتموندی ها به اتمام می رسد. هنوز وضعیت وی برای آینده مبهم است و مشخص نیست که بورسیا بتواند نظر رئال مادرید را برای ادامه همکاری با این مدافع کناری جلب کند.

در صورتی که حکیمی رفتنی شود و پیژک نیز امسال با اتمام قراردادش تیم را ترک می کرد، خلایی در جناحین دفاعی دورتموند ایجاد می شد. به همین خاطر باشگاه تلاش کرد تا نظر مدافع کناری را برای یک سال همکاری دیگر جلب کند.

 

3- توانایی در نقاط مختلف دفاع

لوسین فاوره به سیستم دفاعی 3 نفره اعتقاد دارد. سرمربی سوئیسی تصور می کند با در اختیار داشتن زنجیره 3 نفره، می توان به بالاترین کارایی رسید. البته در این قالب، همه ارکان دفاعی باید در بالاترین سطح آمادگی و توانایی باشند.

فاوره معتقد است پیژک علاوه بر کناره ها در قلب دفاع هم می تواند به تیم کمک کند.

 

4- عملکردی خوب

در فصل گذشته مدافع 34 ساله یکی از خوب های دورتموند بود. باشگاه بعد از ارزیابی فنی همه بازیکنان به این نتیجه رسید که با وجود افزایش سن، چیزی از توانمندی های مدافع لهستانی اش کاسته نشده است.

 

5- آماده سازی برای پست های بعدی

دورتموند قابلیت های مدیریتی را در وجود پیژک می بیند. این به خاطر شناخت وسیعی است که در مدت یک دهه حضور وی نزد بورسیا، حاصل شده است.

باشگاه دورتموند با تمدید قرارداد، در اصل با یک تیر 2 نشان زد زیرا هم وی را حفظ کرد و هم شروع کرد تا او را برای پذیرش پست های مدیریتی یا آموزشی در آینده آماده کند.

 

پیژک کیست؟

لوکاس پیژک متولد 3 ژوئن سال 1985 در چسوویتس لهستان است. وی با الفبای فوتبال در تیم شهرش آشنا شد و بعد به گرونیک زابرس دیگر تیم مطرح لهستان  رفت.

پیژک تا قبل از حضور در دورتموند، در مقطعی 6 ساله عضو هرتابرلین بود و با جو فوتبال آلمان ها آشنا شد. او که در سال های 2007 تا 2019 در تیم ملی لهستان 66 بازی کرد و 3 گل زد، در خانواده ای ورزشی رشد کرد.

پدرش در حقیقت نخستین معلم و مربی فوتبالش در تیم زیر 8 ساله های چسوویتس بود. ماره ک و آدام، دو برادرش نیز همانند او در لهستان فوتبالیست بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول