اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تغییر در هشدارهای جوی؛ اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی جایشان را به رنگ‌ها دادند

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای اطلاع‌رسانی بهتر رخدادهای هواشناسی و پدیده‌های مخرب جوی از این به بعد هشدارها در سه سطح با معرف رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که بالاترین سطح هشدار به رنگ قرمز اختصاص دارد.

تغییر در هشدارهای جوی؛  اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی جایشان را به رنگ‌ها دادند

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به‌منظور اصلاح و ساده‌سازی هشدارهای هواشناسی، اطلاعیه و اخطاریه‌های جوی بر اساس نوع شدت مخاطره به سه سطح هشدار زرد، هشدار نارنجی و هشدار قرمز تقسیم و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: سطوح مختلف هشدار بر مبنای شدت پدیده و خسارت‌های احتمالی به شرح ذیل می‌باشد.

وی یادآور شد: جهت آگاهی(هشدار زرد) برای طیف وسیعی از شرایط جوی هنگامی صادر می‌شوند که احتمال اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح هشدار بیشتر افراد ممکن است، بتوانند به کارهای روزمره خود ادامه دهند. اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند، بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه فعالیت شما می‌تواند تحت تاثیر این هشدار قرار گیرد مهم است و مسوولان باید از وجود پدیده جوی آگاه باشند و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ نمایند.

ابراهیمی ادامه داد: برای آمادگی (هشدار نارنجی) احتمال تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند. به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد، شما باید در مورد تغییر برنامه خود و اقدام برای محافظت از خود و اطرافیان خود را بررسی کنید و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهید و مسوولان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با خطر داشته باشند از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های آب و منطقه‌ای، هلال احمر، ادارات‌کل راه و شهرسازی و... تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی را فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: برای اقدام ( هشدار قرمز) هوای خطرناک پیش‌بینی می‌شود و برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطره‌آمیز جوی باید اقدام کنید. این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل توجهی در سفرهای زمینی و هوای، تأمین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبه‌ رو شوید، باید از مسافرت و حضور در مناطق پر خطر اجتناب کرد و از توصیه‌های نیروهای امدادی و مقامات محلی پیروی شود.

مسوولان باید تمهیدات لازم را به‌منظور جلوگیری از خسارت انجام بدهند، این اقدامات شامل مدیریت سدها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، تمهیدات راهداری و... است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول