اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسافرانی که کرونا سوغاتی می‌‌آورند/ کنترل مبادی در بام ایران عملی نشد

مطمئنا اگر این روزها مجموعه مدیریتی استان نتواند فکری اساسی به حال ورود گردشگران کند حتما چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده باید با امکانات بسیار محدود بیمارستانی و درمانی که دارد خود را برای دومین موج این ویروس آماده کند.

مسافرانی که کرونا سوغاتی می‌‌آورند/ کنترل مبادی در بام ایران عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در مدیریت بحران کرونا در کشور بود؛ از همان روزهای اولیه شیوع این ویروس در کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای در استان در جلسات ستاد استانی مبارزه با کرونا شکل گرفت.

پایگاه‌های هلال احمر و پلیس در بیشتر معابر استان تشکیل شد و نسبتا موفق شدند ورود مسافران به استان را مدیریت کنند؛ آمار پایین ابتلا و مرگ‌ومیر در فروردین‌ماه در چهارمحال و بختیاری هم موید همین ادعای فوق است.

قرمزی برخی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری سوغات مسافران بود

وضعیت سفید در برخی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان کوهرنگ باعث شد مسافران بهاری این شهرستان را مقصدی امن برای گردشگری انتخاب کنند که متاسفانه پس از یک دوره کوتاه تمام شهرستان‌های این استان از جمله سامان و لردگان که بیش‌ترین آمار ورود مسافر و گردشگر را داشتند از وضع سفید خارج شدند.

اکنون با شیوع موج دوم ویروس کرونا در دو استان شمالی و جنوبی چهارمحال و بختیاری موجی از نگرانی عمومی در بین مردم ایجاد شده است؛ با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری این روزها هوای بهاری معتدلی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان و اصفهان تب‌شان بالا رفته و از طرفی تعطیلات عید فطر در ایام پیش رو می‌تواند فرصت خوبی برای وسوسه برخی از افراد باشد که شهرکرد را مقصد گردشگری خود انتخاب کنند تا به خیال خود با یک تیر دو نشان را بزنند؛ اول از خطر کرونا در استان پرخطر خود در امان باشند و دوم اینکه از آب و هوای بهاری شهرکرد استفاده کنند.

مطمئنا اگر این روزها مجموعه مدیریتی استان نتواند فکری اساسی به حال ورود گردشگران بکند حتما چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده باید با امکانات بسیار محدود بیمارستانی و درمانی که دارد خود را برای دومین موج این ویروس آماده کند.

مطمئنا اگر این روزها مجموعه مدیریتی استان نتواند فکری اساسی به حال ورود گردشگران بکند حتما چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده باید با امکانات بسیار محدود بیمارستانی و درمانی که دارد خود را برای دومین موج این ویروس آماده کند.

موضوع آنجایی جدی‌تر می‌شود که آمارهای ورود و خروج استان را بررسی می‌کنیم؛ در زیر بخشی از اظهارات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری را مرور می‌کنیم:

ورودی‌های استان تا بیش از 90 درصد افزایش داشتند

عزیزالله روشن گفت: میزان تردد ورودی در چهارمحال و بختیاری در فروردین‌ماه امسال 495 هزار و 908 و در اردیبهشت‌ماه 964 هزار و 305 بوده که 94.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان تردد خروجی در چهارمحال و بختیاری در فروردین‌ماه امسال 495 هزار و 741 و تردد خروجی استان در اردیبهشت‌ماه 958 هزار و 714 بوده که 93.4 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به گزارش کل ترددهای استان در این دو ماه توضیح داد: گزارش کل تردد در فروردین‌ماه سال جاری 5 میلیون و 466 هزار و 660 و در اردیبهشت‌ماه 8 میلیون و 825 هزار و 951 بوده که 61.5 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به پرترددترین و کم ترددترین محورهای استان در اردیبهشت­‌ماه سال جاری بیان کرد: سه محور پرتردد استان، شهرکرد- فرخشهر با 505 هزار و 356 تردد، محور فرخشهر- شهرکرد با 493 هزار و 674 تردد و محور سورشجان- شهرکرد با 485 هزار و 252 تردد است.

هشدار استاندار چهارمحال و بختیاری برای عدم ورود مسافر به این استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، گفت: برای جلوگیری از ایجاد پیک دوم شیوع در چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کنیم که این استان شرایط پذیرش میهمان را از استان‌های همجوار ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارائه خدمات در تمامی مراکز گردشگری و توریستی استان ممنوع است و شهرداری‌ها موظف به نظارت بر عدم اسکان و چادرزنی موقت در پارک‌ها و مراکز تفریحی استان هستند.

وی با اشاره به زحمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و خستگی آنها در اثر شیوع ویروس کرونا، گفت: تمامی فرمانداران موظف به ایجاد ایست و بازرسی در ورودی شهرستان‌ها برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری به استان هستند و باید از ورود گردشگر جلوگیری خواهند کرد.

اما گزارشات مخاطبان و خبرنگاران این رسانه حاکی از آن است که مسافران در دو روز گذشته که موج اول مسافرت‌ها تلقی می‌شد بدون هیچ‌گونه محدودیتی از ورودی‌های فرخشهر، بروجن و لردگان وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند.

انتهای پیام/3339/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول