اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات اجرایی احداث ۳۲ خانه امید روستایی در چابهار

همزمان با فر ا رسیدن سالروز سوم خرداد، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت و نصب ۳۲ مجموعه، تحت عنوان خانه امید روستایی در روستاهای کم برخوردار چابهار، نگور - دشتیاری و کنارک به زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۳۲ خانه امید روستایی در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، در سالروز حماسه سوم خرداد، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۷ مجموعه روستایی و نصب ۵ کانکس جمعا ۳۲ مجموعه با زیربنای ۱۸۱۰ متر مربع ، تحت عنوان خانه امید روستایی در روستاهای کم برخوردار چابهار، نگور - دشتیاری و کنارک با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

در مراسم آغاز ساخت این مجموعه ها که با مشارکت و حمایت مالی سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری چابهار و بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی ( عام المنفعه) ساخته و بهره برداری می شود، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد صنعتی - تجاری چابهار، معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار، آسعیدی، منتخب مردم شریف شهرستان های چابهار، نگور- دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، چاکرزهی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، حامد کشیر نماینده بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی در منطقه و سایر مقامات محلی و مردم شریف روستای رمین حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم مهدی پور مدیر اجرایی این بنیاد فرهنگی عام المنفعه به خبرنگار فارس اظهار داشت: « طرح ساخت و مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی ( عام المنفعه) از اواخر بهمن ماه ۱۳۹۸ مطرح و توافقات اولیه صورت گرفت. در این مدت علی رغم مشکلات ناشی از کرونا ویروس جدید، مطالعات امکان سنجی و جانمایی خانه ها با مشارکت تمامی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مناطق هدف به دقت صورت گرفته و پس از تایید روسا و مدیران سازمان و بنیاد مقدمات انعقاد توافقنامه مشارکت و حمایت در ساخت و نیز اداره کامل آنها توسط بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی با همکاری صمیمانه نخبگان و دلسوزان هر منطقه به روش هیئت امنایی فرآهم شد.

 

اعتبار مجموعه خانه های امید روستایی بالغ بر۸۰ میلیارد ریال و حداقل طی مدت ۲ سال ساخت و اداره و بهره برداری آنها در نظر گرفته شده است. این خانه ها در اندازه های ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ متری طراحی و ۸۰٪ آن با سازه مدرن و سریع الساخت LSF ضدزلزله توسط بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی و به پیمانکاری شرکت هوشمندسازه ساخته می شود. این مجموعه ها در ۲ دوره زمانی مهر ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

اعتبار اولیه ساخت این خانه ها، بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و اعتبار مکمل برای تکمیل، تجهیز، بهره برداری و نیز توسعه آموزش ها و مهارت های ذهنی و اندیشه ای پیش بینی شده برای اهالی روستاهای هدف، در مرحله بعدی نیز ۴۰ میلیارد ریال است.

 

مدیر اجرایی بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی همچنین افزود: از همه مدیران کل استانی در سیستان و بلوچستان تقاضا داریم جهت اجرایی شدن این اقدامات، تمامی مساعی و شرایط لازم را برای خادمان ملت و مملکت در بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی فرآهم آورند تا این مجموعه اقدامات در یک دوره کوتاه به یاری خداوند منان، برای سایر مناطق الگوی مناسبی تلقی شده و موجب ارتقاء و تعالی همه جانبه اهالی روستاهای هدف شود.

لازم به یادآوری است: بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی ( عام المنفعه) با حمایت فارغ التحصیلان دبیرستان ماندگار البرز، دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده فنی دانشگاه تهران و لاهیجانی ها ( حوزه نفوذ و عملکرد دکتر محمدعلی مجتهدی گیلانی، رییس ۳۵ ساله دبیرستان ماندگار البرز تهران( ۱۳۲۳ – ۱۳۵۷) و بنیانگذار و نخستین رییس دانشگاه صنعتی شریف) از مهر ماه سال ۱۳۹۴ رسما آغاز بکار کرده و طی۳۰ ماه فعالیت اجرایی علاوه بر اقدامات یادشده بالا؛ با کمک نیکوکاران ارجمند ساخت ۳۵مین مدرسه در بخش بلوچستان واقع در شهرهای خاش، دلگان، ایرانشهر، سرباز، لاشار، نیکشهر، فنوج، چابهار و دشتیاری را در دست اقدام دارد که از این تعداد ۱۴ مدرسه به بهره برداری رسیده و در نظر دارد تا مهر ۹۹ باقیمانده مدارس در حال ساخت را نیز بطور کامل به بهره برداری رساند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول