اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بسیج دانشجویی پرچم‌دار کمک‌ مؤمنانه در استان اصفهان

مسوؤل بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: بعد از سخنان مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه گروه‌های بسیج دانشجویی استان اصفهان با تمام پتانسیل خود مشغول به نقش‌آفرینی شدند.

بسیج دانشجویی پرچم‌دار کمک‌ مؤمنانه در استان اصفهان

محمدحسین کفعمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در روزهای آغازین همه‌گیری ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: به توجه به این منویات بسیج دانشجویی با نقش‌آفرینی برای مقابله با این ویروس آغاز به فعالیت کرد، در گام نخست این فعالیت‌ها در حوزه‌های غربالگری و توزیع محلول‌های بهداشتی با حضور در مجموعه‌های پزشکی برای ارائه مشاوره انجام شد، از دیگر اقدامات انجام شده توزیع قریب به ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۱۲۷ هزار جفت دستکش است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه گروه‌های بسیج دانشجویی شهر اصفهان مشغول به نقش‌آفرینی شدند، از آغاز این پویش تا به امروز گروه‌های جهادی توانستند با کمک خیرین و دستگاه‌های مربوط به این حوزه و با مشارکت معتمدین محلی تعداد ۵ هزار و ۳۷۶ پک غذایی بسته‌بندی و پخش کنند همچنین آماده‌سازی ۱۰ هزار پک که شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش است در پایان اردیبهشت ماه در سطح استان توزیع شد.  

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی استان با هماهنگی بنیاد علوی و جمعیت امام حسن طرح هم‌سفره با همسایه را راه‌اندازی کرد که این طرح پنج رکن اساسی از جمله بنیاد علوی، جمعیت امام حسن، معتمدین محلی، کسبه و همسایه‌ها دارد؛ در این طرح ۵۰ گروه جهادی با میانگین ۵۰ مغازه در استان ثبت‌نام کردند. این طرح به این صورت است که معتمدین محلی و کسبه بعد از شناسایی اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا بسته‌های معیشتی را بین آنها توزیع می‌کنند و یا اینکه افراد آسیب‌دیده و نیازمند با حفظ کرامت انسانی به فروشگاه‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و حتی تعمیرگاه‌های خودرو و لوازم و تحریر و..... معرفی شده تا بتوانند اقلام موردنیازشان را تهیه کنند.
 
کفعمی بیان کرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی صحبت کردن با ۱۲۰ نانوایی است تا بتوانیم آنها را در روزهای آینده وارد محور خدمتی بکنیم. این اقدام به این صورت می باشد که گروه‌های جهادی رقمی را با نانوایی مشخص می‌کنند و خیرین هزینه آن را می‌پردازند و نانوایی‌ها توزیع رایگان نان را آغاز می‌کنند.

 مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با حضور چند روزه در حاشیه شهر  با حضور متخصصین مربوطه پزشکی شروع به ویزیت و درمان مردم این مناطق کرد و نزدیک به ۶۰۰ خانواده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویزیت و درمان شده‌اند. امیدواریم در پویش‌ها و فعالیت‌هایی که قشر انقلابی انجام داده‌اند بسیج دانشجویی هم بتواند در این  همدلی مؤمنان سهیم باشد.

کفعمی با تأکید بر اینکه تلاش بسیج دانشجویی ورود به پیامدهای کرونا است اظهار کرد: نشست‌های علمی کرونا را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم بیماری را از منظر علمی بررسی کرده و آسیب‌ها و تهدیداتی که این ویروس برای حوزه‌های مختلف استان اصفهان و در سطح کلان‌تر یعنی کشور دارد را با استفاده از اساتید دانشگاه و دانشجو شناسایی کنیم و بتوانیم برای آن‌ها راهکارهای علمی ارائه دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/آ 20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول