اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست کاربران عراقی برای مقابله با صدور تروریسم از جانب عربستان سعودی

کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی با درج هشتگ «السعودیة منبع الارهاب» از مقالمات کشورشان خواستند تا مقابل صدور تروریسم از جانب دولت سعودی را بگیرند.

درخواست کاربران عراقی برای مقابله با صدور تروریسم از جانب عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار یک فایل صوتی منسوب به مکالمه «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی که در آن به اعزام ۴ هزار تروریست از عربستان به عراق اشاره می‌کند، موجی از احساسات ضد سعودی در میان کاربران عراقی به راه افتاده است.

به نوشته وبگاه المعلومه، در این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۲۰۰۴ باشد، یوسف بن علوی به قذافی می‌گوید که سعودی‌ها به او گفته‌اند ۴ هزار تروریست هم اکنون در عراق حضور دارند.

پس از گذشت یک روز از انتشار این فایل صوتی، فعالان شبکه‌های اجتماعی عراقی با درج هشتگ #السعودیه_منبع_الارهاب (عربستان منبع تروریسم) در خصوص پشتیبانی و حمایت مالی و لجستیکی ریاض از تروریست‌های القاعده و داعش در ۱۷ سال گذشته در عراق نوشتند.

همچنین بسیاری از سیاسیون، نمایندگان و شخصیت‌های اجتماعی و دینی عراق نیز خواستار موضع قاطع بغداد در قبال این فایل صوتی شدند.

«فاضل جابر» از نمانیدگان عراقی از دولت «مصطفی الکاظمی» خواست تا در خصوص اعزام ۴ هزار تروریست از عربستان به عراق با دولت سعودی وارد گفت‌و‌گوی جدی شود.

«نعیم العبودی» از رهبران گردان‌های عصائب اهل الحق عراق نیز گفت که تمامی این ۴ هزار تروریست از سوی یک کشور عربی وارد عراق شده‌اند تا بدن‌های مردم عراق را تکه تکه کنند.

او در ادامه افزود: « یک سؤال این جا مطرح می‌شود و آن‌ هم اینکه این حد از حقد و کینه از سوی این برادر ما برای چیست؟»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول