اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نقش احتمالی تونل‌های ازن در افزایش آلودگی هوا/ کرونا آلودگی هوا را تشدید کرد؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش احتمالی تونل های ازن برای ویروس‌زدایی در افزایش آلودگی هوای پایتخت گفت: ازن علت اصلی آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر است.

نقش احتمالی تونل‌های ازن در افزایش آلودگی هوا/ کرونا آلودگی هوا را تشدید کرد؟

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ازن علت اصلی آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر است.

وی افزود: آلاینده ازن به عنوان یک آلاینده ثانویه مطرح است به عبارتی کاملا محصول واکنش های شیمیایی است که در  جو رخ می‌دهد و اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار ۲ پیش ساز اصلی واکنش های تولید کننده ازن به شمار می‌روند از این رو برای بررسی علل تغییرات غلظت ازن باید غلظت دو گونه مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش دما سرعت واکنش‌های تولید کننده آلاینده ازن را افزایش می‌دهد، گفت: هر سال با ورود به فصل تابستان شاهد افزایش غلظت این آلاینده هستیم البته بر اساس بررسی شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، در سال جاری تغییرات الگوی ترافیک، بررسی سخت‌گیرانه آلاینده‌ها و نبود باد در روزهای اخیر نیز نقش موثری در افزایش غلظت ازن ایفا کرده است و در صورت عدم تغییر در الگوی جاری ترافیک در شهر تهران با افزایش دما مقادیر به مراتب بالاتری برای آلاینده ازن مشاهده می‌شود.

فخاری با اشاره به نقش احتمالی دستگاه‌های تونل ازن برای ویروس‌زدایی گفت: باید این موضوع را بررسی و کنترل کنیم تا دقیقا مشخص شود، این مساله در افزایش ازن نقش داشته یا بدون ارتباط است.

وی بیان داشت:  مسوولان شرکت کنترل کیفیت هوا  در مورد دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده هم معتقدند، این مساله اثر قابل توجهی ندارد چون ازن در محیط داخلی با گرد و خاک سریع ترکیب می‌شود و ماندگاری زیادی ندارد البته من در حال پیگیری این موضوع از سازمان محیط زیست هم هستم.

به گزارش فارس، ازن یکی از گازهای طبیعی است که از طریق تزریق در محیط و یا ترکیب با آب اثر فوق العاده زیاد اکسیدکنندگی داشته و محیط را میکروب زدایی، گندزدایی و ضدعفونی می کند، ضد عفونی کنندگی و گندزدایی با ازن به علت ماهیت گازی شکل آن می‌توانند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند.

انتهای پیام/

 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول