اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۷| سه‌گانه‌ای متفاوت از هشت سال دفاع مقدس/ وقتی دشمن اعتراف می‌کند

شما را دعوت می‌کنیم به یک پویش، «#خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم»؛ در اینجا با معرفی سه کتاب «خرداد که می‌شود»، «ما جنگ را شروع کردیم» و «خیمه‌های قومس» داستانی مستند از اسیران جنگی در ایران را می‌خوانیم و به دفاع مقدس از زاویه‌ای دیگر می‌نگریم.

۳۷| سه‌گانه‌ای متفاوت از هشت سال دفاع مقدس/ وقتی دشمن اعتراف می‌کند

خبرگزاری فارس-همدان؛ این روزها و با وجود موجود ریزی به نام «کرونا» بهترین کار خانه ماندن است و شیرین‌ترین کار در خانه هم کتاب خواندن.

به همین منظور خبرگزاری فارس با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، هر روز برای شما کتابی معرفی خواهد کرد تا کمی اوقات فراغت شما را پر کند.

کمی از کتاب را هم برای شما خواهیم خواند البته به اندازه‌ای که حقوق مولف و ناشر حفظ شود. اینجا شما را دعوت می‌کنیم برای یک پویش، #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم، عکس‌های خود را نیز به اینستاگرام خبرگزاری فارس به آدرس farshamedan و یا اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس hamedanpl ارسال کنید.

سه‌‌گانه‌ای از ناصر صارمی

سه گانه ناصر صارمی با نام‌های «خرداد که می‌شود»، «ما جنگ را شروع کردیم» و «خیمه‌های قومس» داستانی مستند از اسیران جنگی در ایران را روایت می‌کند که انتشارات پیام آزادگان آن را منتشر کرده است.

خرداد که می‌شود...

خرداد که می‌شود مستند داستان‌های ناصر صارمی است از زندگی اسیران جنگی در ایران. در این روایت، سعی در نمایش احساسات و حال و هوای سربازان خودی و اسرای عراقی، اثری مقبول و منصفانه به دور از شعار، محافظه‌کاری سیاسی، اغراق در قهرمان پردازی خودی و زشت نمایی نیروی مقابل ساخته است. حس خوبی که به خواننده دست می دهد بیش از هر چیز این است که با مجموعه ای متفاوت و متنوع از شخصیت های انسانی سروکار دارد تا با دو گروه متخاصم و تشنه به خون همدیگر...با هم قسمتی از این کتاب را  با صدای میثم عبدلی، کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر می شنویم... 

 

"نحن بداناالحرب"
جنگ را ما شروع کردیم... جمله ای بود که یک اسیر بعثی به نام سلیمان با خون خودش روی دیوار درمانگاه یکی از اردوگاه ها نوشت.در این کتاب گذشته از بیان برهه ای از تاریخ ایران و شرح دلاوری و ازخودگذشتگی و خودباوری رزمندگان ایرانی که منجر به اسارت این همه اسیر عراقی شده و رفتار انسانی سربازان خودی با آن ها،حکایات ناگفته‌ای را نیز از پستوی جنگ بیرون کشیده و به نمایش گذاشته است.با هم قسمتی از این کتاب را  با صدای میثم عبدلی، کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر می شنویم...

 

خیمه‌های قومس

این کتاب گزارشی است داستانی و مستند از زندگی اسرای عراقی در ایران،اردوگاه سمنان.
شاید بسیاری از مردم شهرهای سمنان و دامغان نمی‌دانند که سال های نه چندان کوتاه جنگ، حوالی شهرشان در اردوگاهی بسیار بزرگ به نام "طریق‌القدس سه" یا اردوگاه سمنان، به مدت چندسال،چند هزار زندانی جنگی نگهداری می‌شده است. این کتاب تلاش دارد تا به گونه‌ای مستند و البته صادقانه ضمن بازگویی قسمتی از وقایع جنگ، به توصیف و شرح احوال آن اردوگاه بپردازد. با هم قسمتی از این کتاب را  با صدای فرشته دولتی مسؤول کتابخانه دانشجو شهرستان ملایر می‌شنویم... 

 

خیمه‌های قومس توسط انتشارات «صریر» منتشر شده و کتاب صوتی این اثر توسط همین انتشارات  و با صدای میثم عبدلی کارشناس امور کتابخانه‌های شهرستان ملایر و فرشته دولتی مسئول کتابخانه دانشجو ملایر نیز انتشار یافته است.

 

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول