اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احزاب مخالف دولت بریتانیا استعفای مشاور ارشد جانسون را خواستار شدند

احزاب مخالف دولت بریتانیا، استعفا یا اخراج مشاور ارشد نخست‌وزیر این کشور به‌دلیل نقض قوانین قرنطینه با وجود ابتلا به ویروس کرونا را خواستار شدند.

احزاب مخالف دولت بریتانیا استعفای مشاور ارشد جانسون را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احزاب مخالف دولت بریتانیا، استعفای «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد نخست‌وزیر این کشور را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کامینگز دو ماه پیش در حالی که به ویروس کرونا مبتلا بوده، با نقض قوانین قرنطینه به شهر «دورهام» واقع در ۴۰۰ کیلومتری لندن سفر کرده است.

در همین راستا، «یان بلکفورد» رهبر پارلمانی حزب ملی اسکاتلند از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا درخواست کرد کامینگز را اخراج کند.

بلکفورد گفت: «دومینیک کامینگز باید کار درست را انجام می‌داد، او باید استعفا می‌داد اما حالا که این کار را نکرده است، بوریس جانسون باید رهبری خود را نشان داده و او را از دفترش بیرون کند».

حزب کارگر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر گزارش‌های منتشر شده در این زمینه صحت داشته باشند، نقض قوانین قرنطینه محسوب می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: «مردم بریتانیا انتظار ندارند یک قانون برای آن‌ها وجود داشته باشد و قانون دیگری برای دومینیک کامینگز. خانه شماره ۱۰ باید توضیحی صریح برای چنین اقداماتی ارائه کند».

حزب «لیبرال دموکرات» نیز اعلام کرد در صورتی که کامینگز قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشته باشد باید استعفا دهد.

این مشاور ارشد جنجالی بوریس جانسون که گفته می‌شود نفوذ بالایی در دولت دارد، چند ماه پیش بر سر ادامه حضور یا اتمام کار برخی از اعضای ارشد کابینه این کشور با «کَری سیموندز» نامزد و مشاور جانسون دچار نزاع شده‌ بود.

کامینگز در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ درباره برگزیت، مشاور ارشد جانسون در کارزار خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) و یکی از طراحان اصلی برگزیت بود و بعد از آن نیز به عنوان مشاور به کار خود ادامه داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول