اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ائتلاف بین‌المللی: 8 هزار نیرو در عراق داریم

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش اذعان داشت که این ائتلاف در کشور عراق 8 هزار نیرو دارد.

ائتلاف بین‌المللی: 8 هزار نیرو در عراق داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به «ضد داعش»، امروز (شنبه - ۲۳ می)، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از آغاز سال جاری تاکنون، نزدیک به ۲۰ بار مورد حمله مسلحانه قرار گرفته‌اند که به خساراتی جانی منجر شده است.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی اظهار داشت: ائتلاف بین‌المللی در عراق دارای هشت هزار نیرو است که از ۳۰ ملیت مختلف از جمله اردنی، کویتی، مصری و بحرینی هستند.

وی تصریح کرد: این ائتلاف کلیه فعالیت‌های آموزش به نیروهای عراقی را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف کرده است. نیروهای آمریکایی از القائم، ابوغریب و القیاره عقب‌نشینی کرده‌اند و به منظور آموزش و حمایت‌های آتی، در پایگاه‌هایی در بغداد و اربیل مستقر شده‌اند. 

سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش تاکید کرد که این ائتلاف هیچ نیرویی در جنوب عراق ندارد.

ائتلاف آمریکایی در عراق از دسامبر ۲۰۱۴ با هدف آنچه مبارزه با داعش و حمایت مالی از او اعلام شد، تشکیل شد و کار خود را با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل در مقر ناتو آغاز کرد. 

رسانه‌ها و برخی جریان‌های سیاسی عراق بارها در طول مدت مبارزه ارتش و الحشد الشعبی عراق با داعش اعلام کردند که ائتلاف آمریکایی بارها به عناصر داعش کمک کرده و برای آنان در مواقعی مثل زمانی که در محاصره بوده، کمک‌های هوایی ارسال کرده است. در مقابل بارها مواضع الحشد الشعبی هدف حمله جنگنده‌های آمریکا یا ائتلاف قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول