اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» هستیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» خصوصا در بین مسئولان و متولیان کشور هستیم که متاسفانه در سیاست‌ها و در بین سیاستمداران گاهی تضعیف شده است.

نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، با تاکید بر لزوم یادآوری گذشته‌ها و ایام‌الله اظهار کرد: یکی از این ایام‌الله که باید آن را یادآور شد فتح خرمشهر است.

وی افزود: بزرگداشت این روز لازم است اما یادآوری آن صرفا برای بزرگداشت نیست بلکه برای این است که قدرت نهفته الهی در آن کشف شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید متوجه شویم که چه اتفاقی باعث شد تا ملت ما به پیروزی برسد، گفت: نکته مهم در این روز مشخص شدن حکمت نهفته در ذکر ایام‌الله است و اینکه چگونه خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند تقویت نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» خصوصا در بین مسئولان و متولیان کشور هستیم که متاسفانه در سیاست‌ها و در بین سیاستمداران گاهی تضعیف شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم دوباره خرمشهرها را آزاد کنیم، باید به این دیدگاه توجه داشته باشیم بیان کرد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئله قدس یک خرمشهر دیگر است که اگر می‌خواهیم قدس‌ها آزاد شود باید به این باور برسیم که هیچ تیری از کمانی رها نمی‌شود مگر این که خدای تعالی سرنوشت آن را معین می‌کند.

وی امداد الهی در این جریان را یک واقعیت دانست و گفت: باید فرهنگ دینی و نگاهی که امام(ره) داشت در بین خودمان و مردم و مسئولان تقویت کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس تمام دنیا عراق را مسلح کرده بودند، اما جوانان ما با دست‌های خالی فاتح شدند، بیان کرد: تصور اینکه نظام اسلامی بتواند خرمشهر را با دست خالی پس بگیرد برای دشمنان قابل تداعی نبود، چرا که آنها درکی از امداد الهی نداشتند.

وی علت اینکه در گذشته قسمتی از کشور را از دست دادیم اما در جنگ تحمیلی به موفقیت دست پیدا کردیم را جهان‌بینی توحیدی در بین جوانان این مرز و بوم عنوان کرد و گفت: جمله‌ای که شهید هاشمی بیان کرد که «ما برای خدا آمده‌ایم نه برای شهادت» را اگر از یک عارف ۸۰ ساله می‌شنیدیم تعجب نمی‌کردیم اما همین نگاه در بین جوانان بود که ثمراتش را دیدیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول