اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عملیات آزادسازی خرمشهرهمچنان ادامه دارد/ «الی بیت‌المقدس» استمرار یک جریان فکری در برابر کفر است

رزمندگان مقاومت دیروز با پیروی از امام راحل و بر اساس آموخته‌های مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و امروز با ولایت‌پذیری رهبر انقلاب اهداف والاتری را در سر دارند از همین رو نام عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت‌المقدس» خوانده شد.

عملیات آزادسازی خرمشهرهمچنان ادامه دارد/ «الی بیت‌المقدس» استمرار یک جریان فکری در برابر کفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سوم خرداد برای هر ایرانی یادآور غرور و حماسه و خودباوری است، روزی که خرمشهر از چنگال نفوذناپذیر رژیم بعث عراق آزاد شد و ممکن کردن ناممکن‌ها را در تاریخ نظامی جهان به نام فرزندان ایران اسلامی ثبت کرد.

اما رزمندگان ما، با پیروی از امام راحل و بر اساس آموخته‌های مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، اهداف والاتری را در سر داشتند و به نابودی ظلم در تمام جهان اندیشیده و برای آن برنامه داشتند که بر همین اساس نام عملیات آزادسازی خرمشهر را «الی بیت‌المقدس» گذاشتند، نه نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

نام گزاری عملیات آزادسازی خرمشهر برای مقابله با رژیم صهیونیستی

در همین راستا محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با علت نام‌گذاری عملیات آزادسازی خرمشهر به نام «الی بیت‌المقدس» اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس در دهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 آغاز شد و درنهایت در سوم خردادماه همان سال خرمشهر فتح شد، اسم این عملیات «الی بیت‌المقدس» نام گرفت چراکه این عملیات هم‌زمان با ایامی بود که رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه و به‌خصوص لبنان را تهدید کرد.

استاد دانشگاه ادامه داد: تهاجمی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن تا بیروت، پایتخت لبنان جلو رفت و حتی نخست‌وزیر برای لبنان تعیین کرد و چون مسؤولان و رزمندگان به دنبال تهدید علیه حمله صهیونیست‌ها بودند، نام عملیات «الی بیت‌المقدس» نام گرفت، بدین منظور که قرار است از خرمشهر به سمت قدس حرکت کنیم.

الگوی «الی بیت‌المقدس»، عامل پیروزی سال 2000 لبنان

وی با بیان مراحل مختلف این عملیات ابراز داشت: عملیات الی بیت‌المقدس دارای سه مرحله بود که نخستین مرحله آن، آزادی خرمشهر در سوم خرداد 61 بود که به‌عنوان الگوی فتح برای مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت در این منطقه مطرح شد و نتیجه مرحله دوم این عملیات، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از لبنان و آزادسازی لبنان در سال 2000 میلادی با حماسه حزب‌الله لبنان در مبارزه با صهیونیست‌ها شد.

نصری در ادامه تصریح کرد: به دنبال آن، پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه بود که بازهم الگوی شهدای ما و شهدای فتح خرمشهر سبب شد رزمندگان جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان بتوانند در مقابله با صهیونیست‌ها مقاومتی انجام دهند که معروف به جنگ 33 روزه شد.

نزدیک شدن حزب‌الله به قدس شریف با الگوگیری از دفاع مقدس

جانباز و رزمنده دفاع مقدس با تأکید بر الگو گیری محور مقاومت و مخصوصاً حزب‌الله لبنان از عملیات آزادسازی خرمشهر متذکر شد: در محور مقاومت با الگوی دفاع مقدس و شهدای عزیزمان، جبهه مقاومت شکل پیدا کرد که محور آن، مقاومتی بود که در خرمشهر شده بود، در جنگ 33 روزه علیه لبنان، صهیونیست‌ها شکست خوردند و حزب‌الله لبنان موفق شد با همین الگو پیروز به قدس شریف نزدیک‌تر شود.

وی در خصوص مقاومت نوار غزه در مقابل صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: بحث آزادسازی غزه، عقب‌نشینی و فرار صهیونیست‌ها با الگو گیری از عملیات «الی بیت‌المقدس» کشور ما شکل پیدا کرد و هجوم صهیونیست‌ها به نوار غزه در جنگ 51 روزه، 22 روزه، 8 روزه و... و همچنین شکست آن‌ها، باز الگویی بود که از شهدای دفاع مقدس و عملیات «الی بیت‌المقدس» در این مقاومت ارائه‌شده بود.


حماسه حاج قاسم، ادامه فتح خرمشهر

نصری با یادآوری نقش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: حماسه و پیروزی‌هایی که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم خلق کردند، آن‌هم در برابر جنایت‌هایی که داعشی ها از جانب صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس‌ها در منطقه ایجاد کرده بودند هم با الگوگیری از شهدای دفاع مقدس و آزادی خرمشهر بوده است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی- فرهنگی افزود: از عملیات الی بیت‌المقدس، در حلب برای آزادی قدس در مرحله دوم، ایجاد محور مقاومت برای آزادی لبنان و غزه و همچنین شکست صهیونیست‌ها در تهاجم‌ها و شکست سنگین داعش، نماینده آمریکا و صهیونیست و مرحله سوم عملیات الی بیت‌المقدس، آزادسازی قدس شریف است که ان شاءالله طبق فرموده رهبر انقلاب، قدس شریف، قبله اول مسلمان آزاد شود و این عملیاتی که در سال 61 با عنوان الی بیت‌المقدس آغاز شد و هنوز هم ادامه داد به نتیجه اصلی برسد و فتح خرمشهر الگویی برای فتح قدس بشود.

تحقق پیروزی با روحیه مقاومت، شهادت‌طلبی و ولایت مداری

وی یادآور شد: بر اساس تجربه گذشته، چه کسی تصور می‌کرد ملت ایران اسلامی به‌تنهایی در مقابل شرق و غرب، شوروی سابق، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عرب‌های مرتجع منطقه که صدام نماینده آن‌ها بود بایستد و پیروز شوند؟ این تحقق پیروزی باروحیه مقاومت، شهادت‌طلبی و ولایت مداری بود.

نصری همچنین اذعان کرد: چه کسی باور می‌کرد صهیونیست‌ها در لبنان در مقابل عملیات حزب‌الله که با الگو گیری از دفاع مقدس بود، مجبور به فرار بشوند؟ چه کسی فکر می‌کرد حزب‌الله لبنان با تعدادی نیروی جوان بدون تجهیزات و امکانات، ارتش رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه شکست دهند؟ چه کسی باور داشت که داعشی که به تهدید ترامپ تا دندان مسلح بود با فداکاری و رشادت قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شکست بخورد؟ علت تمام این پیروزی که مطرح شد و یا گفته نشد، مقاومت، ولایت مداری و عاشورایی بودن است.

نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است

استاد دانشگاه در پایان عنوان کرد: قطعاً قدس شریف هم با همین الگو و تفکر آزاد خواهد شد و روز به روز بر یأس رژیم صهیونیست افزوده خواهد شد، به‌گونه‌ای می‌بینم که یک‌زمانی شعار این رژیم غاصب تصرف نیل تا فرات بود، اما امروز به‌جایی رسیده‌اند که دور خودشان را دیوار کشیده‌اند و این حکایت از نابودی این رژیم کودک کش و غاصب دارد.

انتهای پیام/63106/ج20/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول