اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نهاوند به یکی از ذخایر راهبردی روغن کشور تبدیل می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت صمت برای توزیع ذخیره‌گاه‌های روغن در مناطق مختلف کشور ۲۳ منطقه و ظرفیت شناسایی شده است.

نهاوند به یکی از ذخایر راهبردی روغن کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یزدان سیف ظهر امروز در شورای اداری شهرستان نهاوند اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت صمت برای توزیع ذخیره‌گاه‌های روغن در مناطق مختلف کشور ۲۳ منطقه و ظرفیت شناسایی شده است.

وی گفت: در بین این مناطق، مخازن نفتی که قبلا در این شهرستان نهاوند ایجاد شده و چند سالی است بلااستفاده شده به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های روغن کشور  تبدیل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به اقداماتی که در این زمینه در نهاوند انجام شده امیدواریم که حداکثر ظرف دو ماه آینده این مکان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است افزود: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید غله و دانه‌های روغنی در کشور است که به منظور گسترش فعالیت‌های تجاری این بخش در نظر داریم که دفتر نمایندگی غله در این شهرستان دایر شود.

سیف با اشاره به تلاش مسئولین برای اثربخشی نظام توزیع در کالاهای اساسی گفت: امروز دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن مدیریت در جمهوری اسلامی است تا از طریق فشار آوردن به سفره مردم آنها را از نظام بدبین سازد.

وی افزود: امروز مسئولین تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با اثربخشی نظام توزیع با وجود تمام محدودیت‌ها کالاهای اساسی را تامین می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم کارآمد کردن نظارت بر توزیع کالا به منظور جلوگیری از انحراف آن در خارج از مسیر توزیع تاکید کرد و افزود: اگر امروز دولت گندم را از کشاورز کیلویی ۲۶۰۰ تومان خریداری کرده و آرد آن را کیلویی ۶۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند و ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت آن یارانه می‌دهد لازم است نظارت جدی و کارامد بر توزیع آن داشته باشد.

وی گفت: اگر قرار است کیسه به کیسه‌های آردی که با مشکلات زیاد برای سفره مردم تامین شده است قاچاق شود این ضربه به منافع ملی ما خواهد زد لذا لازم است نظارت به صورت کامل اجرا شود.

رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به بارش‌های خوب امسال گفت: امسال به لطف الهی شاهد بارش رحمت الهی خوبی در کشور بوده‌ایم که این بارش‌ها حکم دلار را برای ما دارد و باعث بالا رفتن تولیدات کشاورزی می‌شود لذا امیدواریم امسال بتوانیم حداقل 10.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی افزود: امروز دشمن به واسطه ۴۰ سال کینه خود با جمهوری اسلامی تلاش می‌کند که مردم و به ویژه جوانان را نسبت به آینده نظام ناامید ساخته و آن را برای حل مشکلات اقتصادی ناکارآمد نشان دهد.

سیف امید به آینده را مهمترین برنامه مسئولان ذکر کرد و افزود: امید به آینده بزرگترین موضوع ماست و با توجه به راه سختی که در پیش داریم باید دوگانه چالش و امید را بپذیریم و برای رسیدن به اهدافمان امیدمان را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه دشمن روز به روز فشارها را بر ما بیشتر می‌کند گفت: ما در سال ۹۱ چنین تحریم‌هایی را داشتیم اما هفت مسیر برای تامین مایحتاج مردم باز بود اما با روی کار آمدن ترامپ تحریم‌ها بسیار سخت‌تر شده و تمام مسیرهای انتقال پول و کالا روی ما بسته شد و این یعنی فشار حداکثری به کشورمان که ما را بر این اساس وادار به سازش کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجود همه این فشارهای ناجوانمردانه از سوی دشمن وضعیت ما امروز در حوزه بازار و کالا بهتر از جوامعی است که ما را تحت فشار قرار داده‌اند.

وی با مقایسه تاثیر بحران‌های جهانی بر کشورها گفت: در یک بحران آتش‌سوزی که برای استرالیا اتفاق افتاد شاهد بودیم که چندین میلیارد جانور از بین رفت و صدها هزار نفر بی‌خانمان شدند اما جمهوری اسلامی در قضیه سیل سال گذشته با وجود صدمات زیادی که به کشورمان وارد کرد به خوبی مدیریت شد و امروز کسانی که خانه هایشان را از دست داده اند در حال تحویل آن هستند.

سیف با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام داخلی در کشور افزود: دشمنان ما امروز به تفرقه و گسست داخلی و عدم انسجام داخلی دل بسته است لذا ایجاد حفره عدم انسجام داخلی در بخش‌های مختلف حاکمیت می‌تواند نظام را خسته کند که باید نسبت به این مساله هوشیار باشیم.

وی در پایان با تاکید بر مقاومت در برابر دشمن گفت: امروز اگر بتوانیم امید دشمن را برای رسیدن به اهدافش نا امید سازیم قطعا او را وادار به عقب نشینی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 3140/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول