اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مجلس یازدهم باید مظهر وحدت و انسجام نیروهای انقلاب باشد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید مظهر وحدت و انسجام نیروهای انقلاب باشد.

مجلس یازدهم باید مظهر وحدت و انسجام نیروهای انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نشست منتخبان استان مرکزی در مجلس یازدهم با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: اکثر منتخبین مجلس یازدهم از نامزدهای معرفی شده شورای ائتلاف و لیست ایران سربلند هستند که با تفکر انقلابی به این عرصه وارد شده‌اند و این رویداد نشان از نقش و اثرگذاری نیروهای انقلاب در جامعه است.

وی تصریح کرد: با مشارکت بیش از 250 نفر از نمایندگان فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی تشکیل شده  و تلاش بر آن است که تمام نیروهای انقلابی در یک فراکسیون حضور داشته باشند و حفظ وحدت و هم نوایی در دستور کار فراکسیون قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه مجلس یازدهم باید مظهر وحدت و انسجام نیروهای انقلاب باشد، ادامه داد: اکنون با کاهش شدید اعتماد عمومی مواجه هستیم و مشارکت پایین در انتخابات هم نمود این مسئله بود، شاهد بودیم در اعتراضات اخیر مخصوصا پس از مسئله بنزین توسط مردم عادی  خواسته‌های به حقی مطرح شد که ضدانقلاب از آن سوء استفاده کرد و با موج سواری در پی تحقق اهداف خود بود که اگر مسوولین به فکر رفع مشکلات مردم نباشند این گونه مسائل تشدید خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: رسالت شورای ائتلاف آن است که ضمن پالایش به آسیب شناسی درونی بپردازد و این مجموعه که دارای شاکله خوبی است و نسبت به انتخابات‌های گذشته بهترین و منظم ترین تشکیلات شکل گرفته بوده تقویت شود و با وحدت و انسجام بستر لازم برای انتخابات 1400 را فراهم کند.
نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه تقویت حوزه رسانه‌ای از اولویت‌های سطح یک ائتلاف است و باید تریبون‌های رسانه‌ای فعالین انقلابی تقویت شود تا صدای دلسوزان به مردم برسد و در نهایت جریان انقلابی در استان بتواند رابطه خود را با بدنه اجتماع و افکار عمومی بهبود بخشد.

 زیرساخت لازم برای اهداف بلندی که مد نظر مردم بوده، در مجلس جدید فراهم است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وضعیتی که در انتخابات رقم خورد حاوی این  پیام بود که مردم انقلاب، نظام و ارزش‌ها را با عمق باورهای خود عجین می‌دانند و با آنها همراهند، اما از عملکرد مسوولین در بخش‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز راضی نیستند.

نظری با اشاره به حضور مردم در مراسم باشکوه تشییع شهید سردار سلیمانی افزود: این حضور نشانگر یک دستی و یک دلی و یک صدایی در مطالبه‌گری انقلاب و ارزش‌های انقلاب است و این شهید بزرگوار نماد این تفکر و منطق بود.

وی تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند حرکتی آغاز شده و بناست به سمت ارزش‌های اول انقلاب که طی این سال‌ها در مسیر فراموشی و کمرنگی قرار گرفته بود برگردیم مجددا اعتمادشان جلب و بذر امید در دلشان جوانه خواهد زد.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: حضور آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه و اقدامات ارزنده وی نمونه مثال زدنی کار انقلابی است که مردم را امیدوار ساخته و رضایت مندی‌ها افزایش یافته است.

نظری با بیان اینکه زیرساخت لازم برای اهداف بلندی که مد نظر مردم بوده، در مجلس جدید فراهم است، ادامه داد: رفع مشکلات و تنگناهای کشور دغدغه مشترک نمایندگان مجلس یازدهم است، همه کاستی‌هایی که در سال‌های اخیر در بحث قوانین مزاحم، قوانین دو پهلو و قوانین ضعیف وجود داشت مرتفع و قوانینی که برخی سودجویان از دستور کار مجلس خارج می‌شد در مجلس جدید بازنگری و مجددا مطرح خواهد شد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود تمامی طرح‌ها و لوایح کارشناسی و مطلوبی که به نفع  مملکت و نظام و مخصوصا محرومین و آحاد ضعیف جامعه است تصویب خواهد شد و آن انتظاری که از مجلس است که بتواند ریل‌گذار خوبی برای حرکت کشور باشد و نقش پررنگی در مباحث نظارتی داشته باشد محقق شود و مردم طعم تفکر انقلابی و جهادی را در این مجلس بچشید.

نظری ادامه داد: در مجمع نمایندگان استان همسویی و هم جهتی در راستای منافع کلان کشور وجود دارد گرچه در مسایل استانی شاید اینگونه نباشد، تلاش ما بر آن است که این انسجام را حفظ کنیم و برای مسایل کلان استانی صدای واحدی از مجمع شنیده شود، بنای ما عبور از هیچ یک از نمایندگان منتخب نیست ولی وحدت هم دارای تعریف مشخص و مرز و حدودی است، اولویت ما در مسایل ابتدا منافع ملی سپس منافع استان و در نهایت منافع شهرستان و حوزه انتخابیه است.

نماینده شازند در مجلس نیز گفت: با کمال تاسف هرچه از ابتدای انقلاب اسلامی و پیدایش جمهوری اسلامی فاصله می‌گیریم با اصول انقلاب زاویه بیشتری پیدا می‌کنیم، امروز شاهدیم افراد برای رسیدن به مناصب از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند و موضوع قابل تامل آن است که همه هم خود را در دایره نظام و انقلاب می‌دانند و این ضعف مستقیم متوجه خواص جامعه است و مردم از آن بری هستند.

 

محمود احمدی بیغش افزود:‌ در کشورهای غربی اگر مسولی فساد داشته باشد و یا اشتباهی کند افکار عمومی این ایراد را به نظام حاکم مربوط نمی‌دانند تفاوتی که در ایران داریم آن است که کوچک‌ترین خطای مسوولین به پای نظام نوشته می‌شود نظامی که مبتنی بر اسلام است اسلامی که ما معتقدیم  مذهب  شیعه والاترین مذاهب آن است و ما مفتخریم در بین کشورهای دنیا یک کشور با حکومت شیعی بنا نهاده ایم که تنها حکومت فراگیر شیعه است که بعد از حکومت چند ماهه امام حسن مجتبی شکل گرفته و باید تلاش کنیم این حکومت در مسیر و  ریل اصلی خود حرکت کند.

نمایندگان مجلس باید در عمل در پی مجلس جهادی باشند  

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تجدید نظر در عملکرد شورای ائتلاف برای عملکرد بهتر در آینده و ارتقا جایگاه آن در منظر آحاد جامعه در اولویت قرار گیرد،‌ تا در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری نتایج مطلوب حاصل شود.
حجت‌الاسلام سبزی افزود: کسانی که به اسم انقلاب وارد مجلس شده‌اند باید به آرمان‌های انقلاب پایبند باشند و با لابیگری و رفتارهای ناشایست شانیت مجلس انقلابی را تنزل ندهند.

وی تصریح کرد: نمایندگان انقلابی مجلس باید فقط برای خدا کار کنند و خدمت به محرومین و اقشار فرودست جامعه را نصب‌العین خود قرار دهند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در عمل در پی مجلس جهادی باشند و  با کار تخصصی و دلسوزانه خود را وقف مردم و نظام کنند و در پی شهرت و مال و مقام و ضمینه سازی برای انتخاب مجدد در دوره آینده نباشند.

سبزی افزود: نیروهای انقلابی برای آینده مملکت باید کادرسازی کنند تا جوانان مومن انقلابی که سرباز ولایت و دلسوز مردم هستند،‌ جایگزین افراد نالایق و کم توانی شوند که با عملکرد نامطلوب خود چهره نظام را مخدوش کرده‌اند.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود نیروهای انقلابی از مواضع درست نمایندگان مجلس با قدرت حمایت کنند اگر هم اشکالی را می‌بینند با نقد منصفانه یاریگر ما باشند،‌ امیدواریم در پی تشکیل مجلس انقلابی دولت مومن جوان انقلابی هم محقق شود و مردم طعم خوش خدمت و انقلابیگری را بچشند.
 وظیفه مجلس در این دوره معرفی دوباره انقلاب به مردم است 
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی با این که این ماه مبارک متفاوت از سال‌های گذشته بود و نمازهای جماعت و مساجد تعطیل بود، گفت: مردم سعی کردند از فیوضات این ماه بهره ببرند و تکالیفشان را به نحو احسن انجام دهند درست است که مسجد برای ما مقدس است ولی عبادات اسلام محدود به مکان نیست و در هر جایی که انسان باشد می‌تواند به عبادت خداوند متعال بپردازد.

آیت‌الله سید محمد میرمهدی افزود: الحمدلله فعالیت مؤمنین بسیار خوب و چمشگیر بود واقعا خوشحالیم که در کشوری هستیم که در آن مردم اینطور نسبت به همدیگر احساس مسئولیت می‌کنند و ما شاهدیم که علاوه بر ملت شریف ایرانیان ساکن خارج از مملکت نیز به یاری مردم شتافته و با ارسال کمک‌های خداپسندانه در کنار هموطنان بودند و اینها همه از برکات ائمه اطهار(ع) است که مردم با تاسی به سیره اهلبیت(ع) در امور خیریه پیشگام و پیشقدم هستند، با مشاهده این عزم و جدیت و همدلی انسان احساس می‌کند وظیفه ما به عنوان نیروهای انقلاب سنگین تر است.

وی تصریح کرد: شورای ائتلاف می‌بایست به کار خود ادامه دهد و با انسجام بیش از پیش فعالیت‌های خود  را گسترش داده و به کادر سازی بپردازد و کار تشکیلاتی را تقویت کند. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همه نیروهای انقلابی باید در میدان باشند و فعالیت کنند و بدنه این شورا از مؤمنینی بود که با خلوص پا به میدان گذاشته بودند و از هیچ کس هم توقعی نداشته و فقط به دنبال راهنمایی مردم برای یک حرکت درست و صحیح بودند که با خواست و یاری خداوند متعال موفقیت هم حاصل شد.

میرمهدی با بیان اینکه اعضا شورای ائتلاف برای صیانت از دست آوردهای انقلاب  به میدان آمده‌اند، گفت: امروز صاحبان اصلی انقلاب کنار زده شده‌اند و این امر موجبات یاس مردم را فراهم آورده که نتیجه آن حضور کم رنگ مردم در پای صندوق های رای است.

وی ادامه داد: نامگذاری شورای ائتلاف به صفت انقلابی برای اجماع همه دلسوزان نظام بود، وضعیت موجود حاصل عدم وجود نظارت مردمی است، ‌وظیفه شورای ائتلاف رصد برنامه‌ها و فعالیت‌های تمام ارکان مخصوصا منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و مطالبه گری خواسته های مردم از وی است و امیدواریم با فعالیت انقلابی منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی امید دوباره را در دل مردم ایجاد کنیم. 
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: وظیفه مجلس در این دوره آن است انقلاب را دوباره به مردم معرفی کند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول