اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ساکنان بیت‌المقدس در 53مین سالگرد اشغال شهر در چه شرایطی به سر می‌برند؟

53 سال از جنگ شش روزه و اشغال بیت‌المقدس می‌گذرد؛ از آن زمان رژیم صهیونیستی سعی در به حاشیه راندن اکثریت مسلمانان این شهر کرده و ظلم و تبعیض فراوانی علیه آنان روا می‌دارد.

ساکنان بیت‌المقدس در 53مین سالگرد اشغال شهر در چه شرایطی به سر می‌برند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه ۵۳ مین سالروز اشغال قدس و جنگ شش روزه ۱۹۶۷، یک مرکز فلسطینی در گزارشی به افزایش تبعیض و ظلم و ستم صهیونیست‌ها در حق ساکنان فلسطینی بیت‌‌المقدس پرداخته است.

به نوشته وبگاه معا، دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت در برابر شهرک‌سازی امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد که در ۵۳مین سالروز اشغال قدس، رژیم صهیونیستی همچنان در تلاش برای اشغال مابقی اراضی فلسطینیان در این شهر است و این درحالی که وضعیت معیشتی ساکنان مسلمان بیت‌المقدس نیز در شرایطی وخیمی به سر می‌برد.

علاوه بر این تمامی سیاست‌های گذشته در خصوص تخریب خانه‌های اهالی بیت‌المقدس و «پاکسازی آرام نژادی» جهت تغییر چهره شهر و یهودی‌سازی آن به صورت گام به گام در جریان است.

مرکز حقوق بشری «بتسیلم» در سرزمین اشغالی نیز در گزارشی به حجم ظلم و خشونت اشغالگران در طول ۵۳ سال گذشته علیه فلسطینیان پرداخته و با نمونه قرار دادن شهرک «العیسویه» در شمال بیت‌المقدس در گزارشی با عنوان: «اینجا قدس: ظلم و تبعیض در العیسویه» نوشته است که سیاست اسرائیل بر مبنای دزدی اراضی، بی توجهی عامدانه به حقوق ساکنان، رفتار وحشیانه مأموران پی ریزی شده و ۹۰ درصد اراضی این شهرک به نفع شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها مصادره شده است.

در این راستا پروژه‌های عمرانی مرتبط با تغییر چهره و یهودسازی بیت‌المقدس نیز به سرعت در حال انجام است و اخیرا پروژه‌ی مترو تحت عنوان «توسعه شهر داود» از منطقه «وادی حلوه» الی مسجدالاقصی با هدف جذب گردشگران صهیونیست در حال اجراست.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول