اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

علیپور: در جمع ۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی هستم/ روزی ۲ نوبت تمرین می‌کنم

بانوی کاراته‌کای تیم ملی گفت: در جمع ۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی وزن 61- کیلوگرم قرار دارم.

علیپور: در جمع ۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی هستم/ روزی ۲ نوبت تمرین می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی کاراته اصلاحات خود را برای مسابقات گزینشی المپیک توکیو اعلام کرد که بر این اساس احتمال افزایش سهمیه های ایران در المپیک وجود دارد.
با تعویق بازیهای المپیک توکیو به سال 2021 و تصویب مراحل جدید صلاحیت المپیک توسط IOC، فدراسیون جهانی کاراته ناچار شد که سیستم گزینش ورزشکاران برای المپیک را مرور کند تا بتواند سیستم را با شرایط جدید تنظیم کند.

بر همین اساس با حفظ ماهیت اصلی سیستم اولیه گزینش ورزشکاران المپییکی، تعدادی از مسابقات به مسیر کسب سهمیه المپیک اضافه شد که یکی از این مسابقات کاراته وان رباط مراکش 2021 است که پیش از قرار بود در سال 2020 برگزار شود. البته فدراسیون جهانی اعلام کرده امکان جایگزینی این رویداد با دیگر رقابت لیگ برتر کاراته وان که در سال 2021 برگزار می شود نیز وجود دارد.

حالا با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، کاراته ایران این شانس را دارد که با شرکت در کاراته وان مراکش 2021 یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست آورد. رزیتا علیپور نماینده کشورمان در وزن 61- بانوان است که این فرصت را دارد از طریق رنکینگ راهی بازیهای المپیک شود. در بخش بانوان با توجه به اختلاف امتیاز بالای عباسعلی با نفرات پشت سر خود، حضور وی در توکیو قطعی است ولی بهمنیار باید فاصله امتیازی خود را با نفرات بعد از خود حفظ کند.

رزیتا علیپور که دو طلا و دو نقره قهرمانی آسیا و دو طلا و دو برنز لیگ جهانی در کارنامه دارد، حالا از شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار است و نزدیکترین کاراته‌کای ایران به سهمیه المپیک خواهد بود.

علیپور در این باره اظهار داشت: در سال 98 توانستنم در جمع 5 نفر برتر وزن 61- رنکینگ المپیکی باشم. با توجه به سیستم جدیدی که WKF برای سهمیه‌های المپیک در نظر گرفته و جایگاهم در رنکینگ، شانس خوبی برای کسب سهمیه دارم.

علیپور درباره شرایط فعلی‌اش گفت: با اینکه وقفه ای در برنامه‌ها و تمرینات افتاده و از اردوی تیم ملی دور هستم ولی تمریناتم را به صورت منظم و بعضی اوقات دو نوبت در روز تمرین می کنم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول