اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

437 خودرو و موتور سیکلت متخلف روانه پارکینگ شدند

رئیس پلیس راه استان ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 437 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در جاده‌های برون شهری استان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

437 خودرو و موتور سیکلت متخلف روانه پارکینگ شدند

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان ایلام، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: پلیس راه استان با استفاده از ظرفیت‌های پلیسی در اختیار، در راستای حفظ امنیت و سلامت شهروندان از ابتدای سال جاری تا کنون  تعداد ۴۳۷ دستگاه وسیله نقلیه متخلف  در جاده‌های برون شهری استان توقیف و پس از سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شدند.

وی افزود: پلیس راه، رفتارهای ترافیکی رانندگان وسایل نقلیه که بخش مهمی از تصادفات جاده‌ای که ناشی از خطای آنها است را زیر نظر دارد و با رانندگان متخلفی که خط قرمز پلیس را رعایت نکنند برابر مقررات رفتار خواهد شد.

رئیس پلیس راه یادآور شد: با توجه به آغاز تعطیلات عید سعید فطر از کلیه رانندگان عزیز تقاضا داریم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سرلوحه کار خود قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز که منجر به حوادث ترافیکی می‌شود خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در این ایام نباشیم.

‍ خستگی و خواب آلودگی در رانندگی را جدی بگیرید 

همتی‌زاده در ادامه بیان داشت:  برابر بررسی‌های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده‌ای، تعداد زیادی از رانندگانی که دچار حوادث ناگوار رانندگی شده‌اند بیش از مدت مجاز تعیین شده و به صورت پیاپی رانندگی کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: در واقع علت اصلی خواب آلودگی‌های زمان رانندگی، کم بودن ساعات خواب و بی‌خوابی زیاد پیش از رانندگی است.

خطر خواب رفتن حین رانندگی را جدی بگیرید

سرهنگ همتی‌زاده ادامه داد: رانندگان وقتی احساس خواب آلودگی می‌کنند هنوز هشیارند، بنابراین برای ادامه رانندگی یا توقف برای استراحت می‌توانند تصمیم بگیرند، اما رانندگانی که بر ادامه رانندگی پافشاری می‌کنند بدانند که خطر خواب رفتن حین رانندگی را نادیده گرفته و از حوادث دلخراش استقبال می‌کنند. 

سرهنگ همتی‌زاده، عوامل تاثیر گزار در ایجاد حوادث جاده‌ای در جهت پیشگیری از تصادفات را برای رانندگان خستگی ناشی از رانندگی‌های طولانی،  بی‌خوابی قبل از رانندگی،  برخی از نوسانات عملکردی در بدن، مصرف الکل، مواد مخدر و داروهای تضعیف کننده سیستم مغزی،  قطع ناگهانی داروهای محرک و کافئین و ابتلاء به بعضی از بیماری‌های جسمی عنوان کرد. 

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول