اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خاطره‌گویی یادگاران فتح خرمشهر/ تحلیل عملیات بیت‌المقدس با معیارهای دنیوی ممکن نیست

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند و چهار تن از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس به بیان خاطراتی از آن روزها پرداختند.

خاطره‌گویی یادگاران فتح خرمشهر/ تحلیل عملیات بیت‌المقدس با معیارهای دنیوی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در ابتدای جلسه چهار تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس و حاضر در عملیات بیت‌المقدس به بیان خاطراتی از آن روزها پرداختند.

منوچهر ذوالفقاری در این دیدار با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از گسترده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود، گفت: تحلیل این عملیات با متر و معیارهای مادی و دنیوی ممکن نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس از لحاظ وسعت منطقه عملیاتی، تلفات انسانی دشمن و تاکتیک نطامی متفاوت با سایر عملیات‌ها بود.

وی ادامه داد: پیروزی در این عملیات نشان از آمادگی و هماهنگی نیروهای مسلح داشت.

ذوالفقاری با بیان اینکه خرمشهر برگ برنده دشمن بود، یادآور شد: آزادسازی خرمشهر ضربه سنگینی برای عراق بود و اعتبار ایران را در عرصه بین‌المللی افزایش داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و فداکاری امروز جهادگران عرصه سلامت را متاثر از آموزه‌های دفاع مقدس دانست و افزود: همین ویژگی‌هاست که ملت ایران را از سایر کشورها متمایز کرده است.

آغاز تهیه دانشنامه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس توضیح داد: تکمیل این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی روند کندی دارد.

ذوالفقاری به تالیف ۸۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت عنوان کتاب صوتی و سه عنوان کتاب ترجمه در این حوزه در سال ۹۸ تالیف شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در پایان اضافه کرد: تدوین فصل اول دانشنامه دفاع مقدس استان شروع شده است.

فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی

جمشید علی‌بابایی نیز با بیان اینکه خرمشهر به‌سادگی آزاد نشد، گفت: رزمندگان ما سختی‌ها و خون‌دل‌ها متحمل شدند تا خرمشهر را از چنگ دشمن آزاد کنند.

رییس شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی است.

وی هدف از شکل‌گیری شورای پیشکسوتان را مستندسازی وقایع دفاع مقدس در جغرافیای چهارمحال و بختیاری و تجزیه و تحلیل عملیات‌ها عنوان کرد.

جهاد امری مستمر است/ خاطرات دفاع مقدس ثبت شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه خاطرات و حقایق دفاع مقدس نباید در سینه‌ رزمندگان بماند، گفت: این گنجینه‌های باارزش باید ثبت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جهاد را نباید در دفاع مقدس خلاصه کرد، جهاد یک امر مستمر و یک تکلیف همیشگی است، در همه عرصه‌ها و شرایط باید جهادگونه عمل کرد.

وی یادآور شد: جانبازانی هستند که با مشقت زندگی می‌کنند اما همچنان از جهاد و پشتیبانی از نظام و کشور دست برنمی‌دارند.

نکونام در پایان با تبریک عیدسعید فطر ابراز امیدواری کرد خدا کند که همه ما دست پر از ماه رمضان خارج شویم.

رونمایی از 20 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

در ادامه این نشست از 20 عنوان کتاب تالیف شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد؛ ندیده عاشقش شدم، یلان فارسان، یکی مثل دیگران، مرادی برای دل سجاد، از بلندای زردکوه و ... از جمله این کتاب‌ها بودند.

تجلیل از خانواده شهدا و یادگاران دفاع مقدس

در پایان مراسم از خانواده کوچکترین شهید عملیات بیت‌المقدس صفدر اسکندری، شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی، شهید ناوچه کنارک جعفر کوهی‌فایق، شهید مدافع سلامت ذبیح‌الله کاویانی و شهید ولی‌الله پیرعلی تجلیل شد.

همچنین پس از تقدیر از چندتن از یادگاران عملیات آزادسازی خرمشهر، از رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون درمان استان و یکی از پرستاران بخش کرونا قدردانی صورت گرفت.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول