اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان با درس های ارائه شده در دانشگاه

مدیرتوسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، گفت: هدف از راه اندازی سامانه (با ما) نشان دادن این مطلب است که درس‌های ارائه شده در دانشگاه می‌تواند برای دانشجویان فرصت‌های شغلی ایجاد کند وبه کسب و کارتبدیل شود.

ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان با درس های ارائه شده  در دانشگاه

محمدتقی قانعیان در گفتگو با خبرنگار فارس از یزد اظهارداشت: سامانه نمایشگاه مجازی (باما) در خصوص توانمندسازی دانشجویان و کمک به بهبود شغلی آنها فعالیت می‌کند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان یزدتصریح کرد: از ۱۸ فروردین مسابقه‌ای برگزار شد تحت عنوان (اوقات فراغت کرونایی دانشجویان) که در این مسابقه دانشجویان باید اطلاعاتی مانند لیست دروس تخصصی گذرانده شده، نوشتن محتوا و کاربرد این دروس با نگاه کارآفرینی، لیست شرکتهای فعال مرتبط با این درس و مهارت‌های مورد نیاز برای کسب درآمد در این رشته را در جدول مسابقه وارد کند تا بتواند در مسابقه شرکت داده شوند.

قانعیان با اشاره به اینکه آخرین مهلت شرکت در مسابقه تا ساعت ۱۲ امشب است، افزود: با وجود تبلیغاتی که توسط رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی راجع به مسابقه انجام شد اما متاسفانه از بین ۸ میلیون دانشجو درسطح کشور، کمتر از ۱۰۰ نفر پرسشنامه را برای شرکت در مسابقه پر کرده‌اند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: بیش از دو سال است که به دنبال برقرار کردن ارتباط میان واحدهای درسی دانشجویان و آینده شغلی آن‌ها بودیم که دانشجو بتواند با واحدهای درسی که پاس می‌کند کسب‌وکار راه بیندازد و این ایده باعث می‌شود دانشجویان با اشتیاق بیشتری بر سر کلاس درس حاضر شوند و برای طراحی ایده تفکر کنند.

قانعیان در این راستا، ادامه داد: کارپوشه الکترونیکی دانشجوی خلاق جدیدترین ایده من است، که در آن‌یک فایل در روز اول دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و دانشجو باید اطلاعاتی مانند: لیست دروس تخصصی گذرانده شده، کاربرد این دروس، اختراعات ثبت‌شده مرتبط با آن و ایده مرتبط با دروس خود را وارد این فایل کنند.

وی با اشاره به اینکه ایده (باما) از میان ۱۲۰ ایده رتبهٔ اول را کسب کرده است، گفت: ایده (باما) در رویدادی تحت عنوان الگوها و راهکارهای نوین موجب ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه می شودو در جلسه‌ای که در دفتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور کارشناسان برگزارشدوبه دلیل تأثیری که بر آینده شغلی دانشجویان دارد مورد استقبال قرار گرفت همچنین این ایده در غالب سایت در حال بهره‌برداری است.

وی در پایان تأکید کرد: ایده‌های ما برای به نتیجه رسیدن بهتر نیاز به حمایت مسئولین و همراهی دانشجویان دارد تا این ایده کمکی شود برای بهتر شدن آینده شغلی دانشجویان.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول