اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری کنسرت آنلاین «شهسواران»

امشب کنسرت آنلاین گروه موسیقی شهسواران در قالب همایش آوای سلامت در همدان اجرا می‌شود.

برگزاری کنسرت آنلاین «شهسواران»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ در دومین شب از همایش گروه‌نوازی آنلاین «آوای سلامت» که به همت انجمن موسیقی و اداره کل ارشاد استان همدان در حال برگزاری است، گروه موسیقی سنتی شهسواران به اجرای برنامه می‌پردازد.

در همین راستا سرپرست گروه موسیقی سنتی شهسواران همدان در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این برنامه بر اساس رپرتوار ردیف دستگاهی ایران کار کردیم که در دستگاه سه‌گاه، قطعاتی خواهیم نواخت و همچنین دو تصنیف هم از عارف قزوینی و استاد پرویز یاحقی اجرا خواهیم کرد.

قادر شهسواری گفت: این کنسرت ساعت ۲۱ روز یکشنبه چهارم خردادماه و به مدت ۳۰ دقیقه به صورت آنلاین از صفحه‌های رسمی انجمن موسیقی استان همدان و آموزشگاه آزاد موسیقی پارت برای علاقمندان به نمایش درخواهد آمد.

وی ضمن معرفی اعضای گروه خود افزود: در این اجرا هنرمندانی همچون صالح عظیمی‌آریا(آواز)، نادر شهسواری (نوازنده تار)، حمیدرضا شهسواری (نوازنده عود)، قادر شهسواری (نوازنده سه تار)، معین سروندی ( نوازنده تنبک) و پاشا رجبلو (نوازنده سنتور) ما را همراهی می‌کنند.

سرپرست گروه موسیقی سنتی شهسواران با بیان اینکه با توجه به احساس دین و وظیفه دینی که به حافظان سلامت جامعه داریم، در این همایش شرکت کرده‌ایم گفت: شعار ما در این همایش «سلامت و آوای سلامت برای همه ایرانیان» و مخصوصاً همشهریان خودمان است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا ویروس و اتفاقات حاشیه‌ای آن از جمله یاس و ناامیدی که در جامعه به دنبال داشت، فعالیت‌های این چنینی هنرمندان و بخصوص اهالی موسیقی می‌توانند در جهت تسکین آلام مردم بسیار مثمر ثمر باشد.

شهسواری افزود: امیدواریم در این کنسرت که به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان برگزار می شود، قدمی هرچند کوتاه برای ایجاد نشاط بیشتر در جامعه و بخصوص کادر پزشکی و درمان داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه تمرین گروه ما در تمام طول سال بدون وقفه انجام می‌شود و همیشه آماده اجرا هستیم تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص این همایش، حدود دو ماه است که تمرین ویژه داریم و انشاءالله مورد توجه علاقمندان نیز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / 89041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول