اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آمادگی و ظرفیت پذیرش ظهور دعای مؤمنان در نماز عید فطر

به گفته استاد حوزه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان قبولی و تمامیت روزه، حفظ انسان از مرگ، پاک‌سازی روح از رذایل اخلاقی ازجمله مهم‌ترین برکات پرداخت فطریه است ولی مؤمنان باید در این روز ظرفیت پذیرش ظهور را پیدا کنند.

آمادگی و ظرفیت پذیرش ظهور دعای مؤمنان در نماز عید فطر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه مسلمانان در نماز عید فطر به تسبیح پروردگار می‌پردازند، اظهار کرد: همه اذکار و اوراد شب و روز عید فطر در تکبیر و تسبیح و دعا خلاصه می‌شود تا اینکه به نماز عید و پرداخت فطریه برسد و بنده مؤمن عیدی خود را از خدای متعال دریافت می‌کند.

وی یکی از ویژگی و ثمرات نماز عید فطر را طلب بخشش انسان از پروردگار عنوان کرد و گفت: اگرچه خط و مشی بهترین عیدی‌ها را معصومین علیه‌السلام در قنوت نماز عید به ما ارزانی داشته‌اند، اما قرابت عید فطر به بازیابی فطرت انسان ترجیع‌بند زیبایی است تا عبد صائم و قائم و قاری از خداوند چند عیدی ویژه طلب نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مسلمانان باید در انجام امور هر کاری پروردگار را در نظر بگیرد، تصریح کرد: مسلمانان باید در نماز عید فطر از خداوند بخواهند تا آیینه فطرت را از غبار اغیار حفظ نماید تا هر کاری را برای رضای او انجام دهد، ثانیاً از خداوند بخواهند تا صوم و سکوت و نوم و نشور ما به تسبیح و تکبیر مدام و دعا و نماز باشد، ثالثاً در سایه این بندگی ظرفیت پذیرش ظهور حجتش را پیدا کنیم.

عطایی با اشاره به برکات پرداخت فطریه توسط روزه‌داران بیان کرد: قبولی و تمامیت روزه، حفظ انسان از مرگ، پاک‌سازی روح از رذایل اخلاقی ازجمله مهم‌ترین برکات پرداخت فطریه است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول