اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیشرفت ۶۰درصدی بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار/ بلاتکلیفی جاده امام حسین(ع)

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهریار با اشاره به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی بیمارستان در حال ساخت امام خمینی(ره)، گفت: محور امام حسین(ع) در وحیدیه شهریار پس از طراحی در سال ۸۹ و تملک و احداث محور توسط شهرداری، همچنان بلاتکلیف مانده و نگهداری و تکمیل آن بدون متولی باقی مانده است.

پیشرفت ۶۰درصدی بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار/ بلاتکلیفی جاده امام حسین(ع)

محمدرضا عبدالعلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شهریار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار کرد: مطابق قانون، اعتبار موجود از مالیات بر ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری در اختیار فرمانداری است و همین دلیل بخش عمده‌ای از اعتبارات مذکور را به پروژه‌های زیربنایی و حمل و نقل عمومی مانند بهسازی و آسفالت روستای قشلاق مهرچین با اعتباری معادل ۹۰۰میلیون تومان و دوربرگردان‌های فرارت بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان هزینه اختصاص یافت.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که حدود ۵سال انجام آن به‌دلیل عدم تأمین اعتبار به طول انجامید، تقاطع غیرهمسطح ورودی فردوسیه و وحیدیه بود که با اختصاص ۷.۵میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده این پروژه به اتمام رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شهریار بیان داشت: پروژه ۲۵متری ناجی نیز حدود ۱۵سال بلاتکلیف باقی مانده بود و این پروژه حدفاصل روستای فرارت تا محور حصارساتی است و یکی از محورهای پر مخاطره و حادثه‌خیز شهرستان محسوب می‌شود و با اختصاص ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن به ۸۰درصد رسیده است.

عبدالعلی یادآور شد: محور جوقین - امتداد جاده امام حسین(ع) که دهستان جوقین تا روستای بکه را در برمی‌گیرد، جاده بسیار باریک و خطرناکی بود و روزانه تصادفات متعددی در آن رخ می‌داد لذا با اختصاص حدود ۳میلیارد تومان اعتبار، اقدامات لازم برای رفع این معضل انجام گرفت.

وی ادامه داد: اجرای کمربندی شرقی و غربی محور شهریار از سمت باغستان با ۱۰میلیارد تومان اعتبار یکی دیگر از پروژه‌های انجام شده فرمانداری شهرستان شهریار بود.

معاون فرماندار شهریار با اشاره به تعریض پل بادامک باغستان و لکه‌گیری آن با ۳میلیارد تومان اعتبار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه عبور و مرور و حمل و نقل جاده‌ای روشنایی‌بخشی‌ در ورودی‌های سطح شهرستان مانند محور کرج با ۲میلیارد تومان اعتبار، محور شهریار با ۳میلیارد تومان اعتبار، محور رباط کریم از سمت وحیدیه با ۲میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار است.

عبدالعلی یادآور شد: طبق اسناد موجود در بیست و پنج سال اخیر پیشرفت فیزیکی بیمارستان امام خمینی(ره) کمتر از ۳۰درصد بود اما از سال گذشته که احداث بیمارستان به متولی اصلی آن یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شد پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۶۰درصد رسیده است و قطعاً در صورت تأمین اعتبار لازم، عملیات فیزیکی و عمرانی پروژه بزودی به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بلاتکلیفی وضعیت جاده امام حسین(ع) در وحیدیه بود که سال ۸۹ طراحی و احداث آن برعهده وزارت راه و ترابری قرار گرفت اما به دلایل متعدد مانند ادغام دو وزارتخانه این امر تحقق نیافت و همچنان نگهداری و تکمیل این محور بدون متولی باقی مانده است.

معاون عمرانی فرمانداری شهریار تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این پروژه، بحث آزاد سازی و سپردن آن به شهرداری است و طبق قانون، شهرداری نمی‌تواند در اراضی حریم تملک کند و تغییر کاربری دهد اما شهرداری اراضی واقع در طرح مذکور را تملک کرده و پس از احداث محور، وضعیت جاده امام حسین(ع) همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و کارگروهی برای حل این مشکل با حضور مسؤولان استانی و فرماندار شهریار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول