اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

پیشرفت فناوری سبک زندگی را متحول کرده است

عضو انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: پیشرفت فناوری و متحول شدن سبک زندگی و شیوه تعاملات اجتماعی زمینه ساز الگوهای جدید فکری و رفتاری شده است.

پیشرفت فناوری سبک زندگی را متحول کرده است

علی صابری عضو انجمن سواد رسانه ای ایران، در گفت و گو با خبرنگار رسانه، با اشاره به پیروی کاربران از سلبریتی ها در فضای مجازی، اظهار داشت: دلیل شکل گیری الگوهای فکری و رفتاری و دلیل پیروی از این الگوها ریشه در فرهنگ و نگرش جامعه دارد؛ هر اندازه سطح سواد جامعه منطبق با معیارهای اصولی باشد، جامعه دارای فرهنگ رشدیافته تری خواهد بود و  افراد و الگوهایی ارزش می شوند که نمادی از درستی و انسان سازی هستند.

وی ادامه داد: اگر بستر علمی و فرهنگی ارتقای سواد نهادینه سازی نشده باشد، افراد و نهادهای جامعه همسویی لازم با شاخص های سواد در حوزه های مختلف را نخواهند داشت؛ محیط های فکری و رفتاری نامطلوب، ارتباطات و تعاملات ناآگاهانه و نادرست، ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مغایر با ارزش های انسانی، سبب شکل گیری الگوهایی خواهند شد که سلبریتی های کاذب محصول چنین محیط های آسیب دیده ای هستند.

عضو انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: آگاهی و فهمی که در یک محیط اجتماعی رشدیافته در راستای بسترسازی ها سواد در حوزه های مختلف ایجاد می شود، سبب خواهد شد تا افکار و رفتار سالم سازی گردد و ساختار تعاملات و ارتباطات مبنایی شناخته شده و معتبر و علم و اخلاق همسویی داشته باشند. همچنین سبک زندگی برتر شکل بگیرد و ارزش های انسانی رشد یابد.

وی ادامه داد: در محیطی با این استانداردهای سواد شخصیت هایی سلبریتی خواهند شد که ماهیتی ارزشی دارند افرادی با فضایل برتر انسانی در علم ، هنر و اخلاق که در فرآیند همه جانبه توسعه فرد و جامعه نقش موثری دارند.

برنامه های آموزشی و تربیتی باید تا اندازه ای توسعه یابد که فهم و فرهنگ درستی از سلبریتی در جامعه نهادینه شود، در اینصورت است که جامعه ای  با معیارهای استاندارد سلبریتی شدن خواهیم داشت.

 

صابری اظهار داشت: از این نظر است که برنامه های آموزشی و تربیتی باید برای ایجاد چنین محیط اجتماعی سالم و موفق عمل کنند تا محصول آموزش و پرورش افرادی با شاخص های برتر انسانی باشد ، محیطی با الگوهای رشدیافته فکری و رفتاری و جامعه ای بر مبنای ارزش های انسانی که هدف هر نظام اجتماعی سواد محوری است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فناوری و متحول شدن سبک زندگی و شیوه تعاملات اجتماعی زمینه ساز الگوهای جدید فکری و رفتاری شده است، افراد و نهادهای جامعه نیازمند آگاهی ها و مهارت هایی هستند تا سطح سواد از جنبه های مختلف ارتقا یابد.

عضو انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: سوادی که سبک زندگی استاندارد را سبب شود در صورت داشتن شاخص های رشد و پیشرفت است که فرآیند شکل گیری سلبریتی ها مبنایی درست خواهد داشت و جامعه ای با الگوهای انسانی معنادار خواهیم داشت و درصورت نداشتن ساختار رشدیافته فرهنگی جامعه محیطی ناسالم خواهد شد.

وی ادامه داد: با ترویج ضد ارزش ها که این بستر زمینه ساز سلبریتی های کاذب می شود معضل و بحرانی که آسیب های اجتماعی متعددی را ایجاد خواهد کرد.

صابری اظهار داشت: به دلیل قدرت و دامنه تاثیر سلبریتی ها در افکار، رفتار و الگوهای فرهنگی نیازمند آن هستیم با برنامه ریزی های دانش محور سطح سواد جامعه را اعتلا بدهیم تا محیطی با شاخص های برتر علمی،هنری و اخلاقی داشته باشیم، محیطی ایده آل که بستر پویایی و رشد شخصیت های مفید و سالم را فراهم کند و سبب ایجاد  جامعه ای با سواد شود.

وی بیان کرد: برنامه های آموزشی و تربیتی باید تا اندازه ای توسعه یابد که فهم و فرهنگ درستی از سلبریتی در جامعه نهادینه شود، در اینصورت است که جامعه ای  با معیارهای استاندارد سلبریتی شدن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول