اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وقوع ناآرامی در هنگ‌کنک در اعتراض به لایحه امنیت ملی پکن

بعد از پیشنهاد لایحه امنیت ملی در هنگ‌کنگ از سوی پکن، شهر هنگ‌کنگ امروز شاهد ناآرامی‌هایی در اعتراض به این لایحه بود.

وقوع ناآرامی در هنگ‌کنک در اعتراض به لایحه امنیت ملی پکن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (یکشنبه)، در پی لایحه امنیت ملی پیشنهادی در هنگ‌کنگ از سوی پکن، هنگ‌کنگ شاهد ناآرامی بود.

به نوشته وبگاه خبری الجزیره، امروز، یکشنبه، هزاران نفر از مردم هنگ‌کنگ به خیابان‌ها ریختند تا به لایحه امنیت ملی پیشنهادی که از سوی پکن مطرح شده، اعتراض کنند.

بر اساس گزارش این وبگاه خبری، تصاویری از این اعتراضات در شبکه‌های مجازی منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند هزاران نفر از مردم شهر هنگ‌کنگ در نزدیک خلیج کازوی تجمع کرده‌اند و فریاد می‌زنند «پنج مطالبه، نه یکی کمتر».

بر اساس گزارش وبگاه روزنامه گاردین، پلیس هنگ کنگ به سمت این معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرد. در تصاویر منتشر شده نیز معترضان بطری‌های پلاستیکی و دیگر اشیا را به سمت افسران پلیس پرتاب کردند.

به نوشته الجزیره، این شعار به خواسته‌های مردم هنگ‌کنگ از حکومتشان از جمله خشونت‌های مشاهده شده پلیس علیه معترضان اشاره دارد.

حدود 200 شخصیت سیاسی لایحه امنیت ملی چین در مورد هنگ‌کنگ را محکوم کرده‌اند و آن را «حمله گسترده» بر استقلال این کشور دانسته‌اند.

روز گذشته (شنبه) نیز سفارت چین در کانادا مخالفت پکن با مداخله‌گری بریتانیا، کانادا و استرالیا در خصوص لایحه امنیت ملی پیشنهادی در هنگ کنگ را اعلام کرد. این سفارت‌خانه تأکید کرد، چین این حق را دارد که قوانین مربوط به امنیت ملی خود را برای مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ تقویت کند. تصمیم کنگره ملی هنگ‌کنگ اقدامی ضروری در راستای حفظ حاکمیت ملی و اتحاد منطقه‌ای و تحکیم بنیان سیاست «یک کشور، دو نظام» است.

وی همچنین افزود: «این اقدام مطابق با قانون اساسی منطقه ویژه هنگ‌کنگ است و هدف آن تقویت چارچوب قانونی لازم و سازوکارهای اجزای قانون جهت محافظت از امنیت ملی است.»

این سخنگو در ادامه گفت، هنگ‌کنگ بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری خلق چین است و کنگره آن بالاترین قدرت را در این منطقه دارد. پکن اجازه هیچ مداخله خارجی در این زمینه را نخواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول