اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در جامعه است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به جنبه سیاسی و اجتماعی عبادت گفت: عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در جامعه است.

عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک فرارسیدن این عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خداوند در ماه مبارک رمضان با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) گفت: وقتی صبح روز عید فطر می‌شود منادی از جانب خدای متعال ندا می‌دهد که هرکسی بیاید پاداش عمل و اجر زحمات خود را در این ماه مبارک بگیرد زیرا عید فطر روزی است که خداوند به نیکوکاران اجر و مزد می‌دهد و گناهکاران خسارت زیادی می‌بینند.

امام‌جمعه اردکان افزود: روز عید فطر، شبیه‌ترین روزها به‌روز قیامت است و یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عید فطر، گذشت سریع عمر و سختی‌های دنیا است و ما باید با حفظ برکات ماه رمضان و انس با قرآن به فکر فراهم کردن توشه تقوا برای سفر آخرت باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ عید فطر برای ایجاد وحدت در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی، گفت: عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در همه جهان اسلام و تحکیم وحدت در داخل کشور است همه عبادات علاوه بر جنبه عبادی، جنبه سیاسی و اجتماعی هم دارند و باید عامل وحدت و اتحاد مسلمانان و قدرت یافتن آن‌ها در برابر دشمنان مشترک و در برابر استکبار جهانی بشود.

شاکر در خطبه دوم بابیان اینکه دادن زکات فطره از واجبات روز عید فطر است، گفت: امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند؛ کمال روزه‌داری ماه مبارک رمضان این است که انسان فطریه را پرداخت کند زیرا زکات فطره صدقه برای دفع بلا و آفت از زندگی است و انسان را از بلا بیمه می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: ماه رمضان امسال با سال‌های دیگر متفاوت بود و آن‌گونه که گزارش داده‌اند در حال حاضر وضعیت شهرستان اردکان الحمد لله با مراعاتی که مردم کردند و با همکاری مسؤولین و با تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بهتر شده است.

امام‌جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: وضعیت شهرستان اردکان هنوز زرد است و سفید نشده است لذا نگرانی مسؤولین این است در شرایطی خاص مثل تعطیلات عید فطر که رفت‌وآمدها بیشتر می‌شود این بیماری دوباره شیوع پیدا کند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول