اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پاکدست بودن رئیس مجلس، خانه ملت را از وامدار بودن باز می‌دارد

نماینده دوره نهم مجلس گفت: با توجه به نقش تأثیرگذار رئیس در تعیین خط مشی مجلس انتخاب یک رئیس انقلابی و پاکدست به لحاظ اقتصادی مجلس یازدهم را به مجلسی قوی و کارآمد و مفید تبدیل خواهد کرد.

پاکدست بودن رئیس مجلس، خانه ملت را از وامدار بودن باز می‌دارد

محمد سلیمانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: با توجه به نقش مؤثر رئیس تعیین خط مشی مجلس انتخاب یک رئیس انقلابی و پاکدست به لحاظ اقتصادی برای مجلس یازدهم، مجلس آینده را به مجلسی قوی و کارآمد تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس در دوره 12 ساله آقای لاریجانی ایجاد شده رئیس نقشی تعیین‌ کننده در مجلس دارد و سایر نمایندگان عملاً تأثیر خاصی ندارند.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال می‌توان گفت تأثیر رؤسای کمیسیون‌ها در قبال مجلس 5 درصد است و سایر نمایندگان تأثیر چندانی ندارند. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تعیین‌ کننده رئیس در خط مشی مجلس یک رئیس انقلابی و پاکدست باعث جلوگیری از بانددار شدن و پرهیز از زدوبندها خواهد شد. 

وی افزود: رئیسی که به لحاظ اقتصادی سالم نباشد نمایندگان را به سمت کاسبی سوق می‌دهد که این عدم سلامت و فساد مجلس را به همراه خواهد داشت.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال ما در دوره دهم مجلس این وضعیت را دیدیم و دیدیم که یک سری وکیل‌الدوله به ویژه در فراکسیون امید چه کارها که نکردند و آمار 80 نفری رد صلاحیت آنها مدعی است که واقعاً جای تأسف دارد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: ترکیب مجلس یازدهم از نمایندگان انقلابی، با سابقه و کارآمد است و انتخاب یک رئیس انقلابی و سالم می‌تواند این مجلس را به یکی از بهترین مجالس بعد از انقلاب تبدیل کند.

وی افزود:‌ اگر رئیس مجلس فاقد خصوصیات انقلابی و پاکدست بودن باشد با توجه به جایگاه و نقش مؤثر رئیس، مجلس نخواهد توانست به وظایف حقیقی خود عمل کند و از دست نمایندگان انقلابی و کارآمد هم چیزی جز داد و فریاد برنخواهد آمد.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با داد و فریاد کاری انجام نمی‌شود و باید با طرح و برنامه مشکلات را حل و به قوای دیگر کمک کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول