اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آغاز برداشت گل محمدی در آذربایجان‌غربی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گل محمدی از 141 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

آغاز برداشت گل محمدی در آذربایجان‌غربی

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه 273 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد، اظهار کرد: 141 هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است و میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در استان بیش از 508 تن بوده که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های ارومیه، مهاباد ، خوی و پیرانشهر استحصال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اوایل خرداد ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بیان کرد: ارقام گل محمدی موجود استان رقم‌های مخصوص گلاب به منظور گلاب کشی و رقم مربایی برای تهیه مربا و مارمالاد است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار 3 هزار و 600 کیلوگرم است، اضافه کرد: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح استان اغلب گل محمدی خوی بوده و از ارقام محلی کاشان نیز به صورت محدود برای کشت استفاده می‌شود که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های خوی و ارومیه است.

امامی با اشاره به مصارف گل محمدی خاطرنشان کرد: از ۸۰ درصد محصولات برای عرقگیری، و مابقی به صورت گلبرگ خشک برای تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی، و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک به منظور صادرات استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول