اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مواسات و تعاطف؛ دستاوردهای معنوی ماه رمضان

مساوات و مواسات، اخوت و فتوت، تراحم و تعاطف، تعاون و تواصی به حق و صبر از جمله دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و امتحان و ابتلای تاریخی ویروس کرونا بود.

مواسات و تعاطف؛ دستاوردهای معنوی ماه رمضان

خبرگزاری فارس سمنان- گروه یادداشت: ماه مبارک رمضان پرده از رخسار برگرفت؛ ماهی که هزاران جلوه داشت و هر دم بشارتی با خود به همراه داشت.

رحمت خاصه ربوبی، غفران الهی، برکت صمدانی، شب قدر و نزول آیات رحمانی، ماهی که دل‌ها و جان‌های آماده را به مهمانی فراخواند و گشایش خوانی رنگین و بی‌انتها را نوید داد.

در این ماه شریف و عزیز، مؤمنان لب‌های خود را شوق‌انگیز و شورآفرین به آیات الهی مترنم ساختند.

در این ماه، چشمه‌ساران رحمت الهی برای تطهیر جان‌ها جاری و ساری بود. ماه مبارک رمضان، میدان مسابقه و مسارعه به‌سوی خیرات و جلب برکات بود و در این عرصه و صحنه وسیع مسابقه معنوی، سبک‌بالان توانستند گوی سبقت را از دیگران بربایند و در حریم قدس و ساحت قرب الهی، مسکن و مأوی گزینند.

به تعبیر مولی‌الموحدین و امام‌المتقین، حضرت علی (ع)، سبک‌بال باشید تا به مقصد برسید (خطبه ۲۱) و البته که رسیدن به وصال و لقای حق با گرانباری و اسارت در بند و قید تعلقات نفسانی و علایق حیوانی و تمایلات شهوانی، سازگار نیست.

امروز که عید سعید فطر است، باید مورد تکریم و تجلیل، اکرام و اعزاز قرار گیرد و این مهم میسر نخواهد شد؛ مگر با شناخت و معرفت نسبت به مکانت و وجاهت این روز مبارک که حق‌تعالی مایه فخر و مباهات، کرامت و شرافت محمد و آل محمد (ص) قرار داده است.

عید سعید فطر، هبه و هدیه و عطیه خداوند متعال، روز رجوع و رجعت به فطرت توحیدی، روز تعظیم شعائر الهی، روز اعطای جوایز و مواهب رحمانی به مؤمنان، روز افاضه فیوض ربانی به مخلصان، روز شکرگزاری بندگی و عبودیت خالصانه موحدان نسبت به صاحب و میزبان ضیافت کریمانه این ماه، روز تولد نو و جدید، روز وحدت و انسجام امت اسلام بر مدار و قرار سعادت‌طلبی و حقیقت‌جویی و عزت‌یابی است (دعای ۴۵ صحیفه سجادیه).

و غایة‌القصوای آمال و تمنیات آن عید فرخنده و خجسته، انتظار عدالت‌گستر، معنویت‌پرور و فضیلت سرور موعود، مصلح، منجی بی‌نظیر و بی‌بدیل الهی است که با وحدت کلمه توحیدی (کلمة التوحید و توحید الکلمة) می‌توان زمینه‌ساز ایجاد و تقویت فرهنگ بالنده و تابنده انتظار برای تأسیس و تشکیل دولت کریمه الهی و مهدوی شد.

اللهم انا نرغب الیک فی دولة کریمة (دعای افتتاح) و هل إلیک یابن أحمد سبیل فتلقی. ...متی ترانا ونراک وقد نشرت لواء النصر تری.

در خاتمه این مقال، مجال آن است که از جلوه‌های ماندگار ایام سخت و دشوار کرونایی یاد گردد که درواقع تمرین و ممارستی ارزنده برای آن رستاخیز عظیم آخرالزمانی و درخشش خورشید جهانی تمدن نوین مهدوی است.

مساوات و مواسات، اخوت و فتوت، تراحم و تعاطف، تواصل و تباذل، تعاون و تواصی به حق و صبر از جمله دستاوردهای معنوی این امتحان و ابتلای تاریخی بود که از ایران اسلامی ما الگوی موفق به جهانیان ارائه داد.

با امید به فضل عمیم الهی و توکل بر آن قادر متعال می‌توان بر تمام آفت‌ها، چالش‌ها و تهدیدات طبیعی و انسانی فائق و غالب آمد؛ البته به‌شرط آنکه عهد و پیمان نشکنیم و عوض نشویم و خدا متعال را در راه و هدف از یاد نبریم تا چنان بودیم، بودیم آن‌چنان- چون چنین گشتیم، گشتیم این‌چنین!

یادداشت از:‌ حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌بصیر

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول