اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

اسقف اعظم گرجستان عید فطر را با قرائت قرآن در کلیسا به ایرانیان تبریک گفت+ویدیو

«مالخاز سونگولاشویلی» اسقف اعظم گرجستان در روز عید فطر در کلیسای متروپولیتن به همراه چند نفر از ادعیه خوانان مسیحی آیات سوره حمد را به عنوان هدیه یک ماه عبادت روزه داری مسلمانان بر مسلک صلح بین ادیان تقدیم ایرانیان کردند.

اسقف اعظم گرجستان عید فطر را با قرائت قرآن در کلیسا به ایرانیان تبریک گفت+ویدیو

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مالخاز اسقف اعظم گرجستان در متنی که به همراه ویدیوی قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به ایمیل خبرنگار خبرگزاری فارس ارسال  کرد نوشت: شامگاه شنبه، ۲۳ ماه می، کلیسای جامع صلح شاهد پایان روزه ماه مبارک رمضان و آغاز ضیافت پایان الفطر بود.  برای صلح و مودّت در جهان، تبریک و تهنیت خود را به زبان عربی و گرجی به برادران و خواهران مسلمان روزه دار در سراسر جهان ابراز می داریم. اسقف متروپولیتن سوره ای از قرآن را به زبان عربی تلاوت کرد و گروه کُر کلیسا نیز همان سوره را به صورت مناجات همخوانی کردند.(سوره فاتحه).

 

 

 

 

«مالخاز سونگولاشویلی» اسقف اعظم گرجستان در روز عید فطر در کلیسای متروپولیتن به همراه چند نفر از ادعیه خوانان مسیحی آیات سوره حمد را به عنوان هدیه یک ماه عبادت روزه داری مسلمانان بر مسلک صلح بین ادیان تقدیم ایرانیان کردند.

 

اسقف اعظم کشور گرجستان را بیشتر بشناسیم

مالخاز سونگولاشویلی، اسقف کلیسای باپتیست انجیلی گرجستان یکی از چهره‌های خبرساز پیاده‌روی اربعین سال ۹۷ بود که با هیبت مسیحی خود با لباس مخصوص و عصای خاص اسقف‌ها در جاده‌ نجف به کربلا پیام‌های بسیاری از اشتراکات اعتقادی مسیحیت و اسلام را به نمایش گذاشت و سپس با جملاتش در باره امام حسین (ع) نگاه‌های بسیاری را به سمت خود معطوف کرد.

او در پیاده روی اربعین پیروزی عدالت و صلح را با جانفشانی مرد بزرگی به نام امام حسین (ع) توصیف کرد و «ذبیح الفرات» را که در انجیل ذکر شده، همان امام حسین (علیه السلام) معرفی کرد. اسقف مالخاز در این سفر دیدارهای متعددی نیز با تولیت آستان قدس حسینی و دیگر مسئولان داشت و از حضور او در این پیاده‌روی نیز مستند «نماد وحدت» تولید شد.

اسقف گرجستانی برای رونمایی از این مستند در ایران حضور پیدا کرد و در مدت حضور خود علاوه بر رونمایی از مستند «نماد وحدت» و حضور در نشست تخصصی امام حسین (ع) در اندیشه مسیحیت، با آیت‌الله جاودان و حجت‌الاسلام پناهیان دیدار کرد. وی در مدت سه روزه حضور خود در ایران ساعاتی را نیز مهمان خبرگزاری فارس شد و درباره مشترکات دین مسیحیت و اسلام و آنچه از واقعه عاشورا و پیاده روی اربعین برداشته کرده صحبت کرد که در قالب مصاحبه ای خواندنی منتشر شد.(+)

 

هدیه اسقف مالخاز به مسلمانان به مناسبت عید فطر

اسقف اعظم مسیحیان گرجستان سوره حمد را قرائت می کند و گروه مناجات خوانی کلیسای متروپولیتن نیز آن را بازخوانی می کنند. او در بین قرائت قرآن توضیحاتی نیز به زبان گرجی در مورد اسلام و قرآن بیان می کند که در ادامه می توانید این ویدیو را ملاحظه کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول