اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مجاهدت از سیل تا کرونا/کرونا قلب‌ها را بهم نزدیک کرد

جالب‌تر اینکه در بحران کرونا از هر کسی کمک می‌خواستیم نه نمی‌گفت و این برای من و اطرافیانم جای تعجب داشت گویی کرونا قلب‌ها را نزدیک کرد و لطف خدا شامل حال مردم شد.

مجاهدت از سیل تا کرونا/کرونا قلب‌ها را بهم نزدیک کرد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی| طی چند سال اخیر با افزایش حوادث غیرمترقبه، نیاز به امدادهای اجتماعی مادی و معنوی به شدت در کشور احساس شد، چرا که کشور ما میزبان بلاهای طبیعی و غیرطبیعی بسیاری بوده است.

 

استان مازندران به عنوان شمالی‌ترین استان کشور، مورد حمله بلایا و حوادث مختلفی قرار گرفته است، البته که در همه ماجراها مردم صبور استان مازندران گل کاشتند، ولی به دلیل اینکه بیشتر مردم این استان از اقشار متوسط رو به پایین هستند دچار آسیب‌های مختلفی شدند.

برای مقابله با هر نوع آسیب و یا جبران خسارت حمایت‌های مادی و معنوی مورد نیاز است، از این رو برای مقابله با مشکلات پشت سر هم برای مردم ما تبدیل به بحران شده است.

 

ولی هستند کسانی که، شبانه‌روز با خدمت‌رسانی در همه عرصه‌ها مردم را دلگرم می‌کنند، به‌طوری که این روزها همه با مفهوم کار جهادی آشنایی کامل دارند و یکی از بخش‌هایی که در این بحث بسیار فعال است نیروی سپاه هستند.

حافظ نجفی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله(ع) ساری یکی از افراد پرتلاش و جهادگر در زمینه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی است که درباره فعالیتش با ما در خبرگزاری فارس مازندران، بیان می‌کند: در حاشیه مسؤولیت کاری‌ام به عنوان فرمانده حوزه مقامت بسیج سپاه ساری، با همکاران همواره اقداماتی در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهیم.

*تشکیل گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی

 در بحث سیل و بارندگی‌های اخیر که منجر به خرابی برخی از منارل محرومان شد، در این مجموعه با تشکیل گروه‌های جهادی اقدام به کمک برای ساخت خانه‌های آنها کردیم و در حال حاضر هم نیروهای ما هنوز مشغول ادامه ساخت‌وسازها هستند.

وی ادامه می‌دهد: نیروهای جهادی از لایروبی منازل گرفته تا بنایی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند‌، هزینه انجام این اقدامات خیر از محل کمک‌های مردمی بوده و ما همواره سعی کردیم به عنوان نیروی پای کار از جسم‌مان مایه بگذاریم.

*شادی‌ای که در گرو خوشحالی محرومان است

بهترین لحظه برایم مشاهده چهره نیازمندانی است که به خواسته دل خود رسیدند که خوشبختانه بارها شاهد این صحنه بودم و خدا را شاکرم که به من سعادت حضور در این مسؤولیت را داد.

*تشکیل گروه جهادی شهید کمالی 

نجفی ادامه می‌دهد: پس از شیوع کرونا در شهرمان اولین اقدام از جانب ما  تشکیل گروه جهاد شهید کمالی از مدافعان حرم ساروی بود که در روزهای آغازین اقدام به تولید روزانه هزار ماسک توسط خیاطان جهادی و توزیع آن کردیم.

*فعال شدن پایگاه‌های مقاومت و کارگاه‌های خیاطی

بطور همزمان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان ساری  و شروع فعالیت پایگاه مقاومت و کارگاه‌های خیاطی با اینکه به خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید ماسک رسیدیم، ولی جای خالی دستکش احساس می‌شد.

*اختراع دستگاه تولید دستکش توسط بسیجی دلسوز

تا اینکه یکی از بسیجیان که شاهد افزایش روزانه قیمت دستکش بود از این موضوع بسیار شاکی بود تا اینکه با تلاش اقدام به ساخت دستگاه تولید دستکش کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دستکش تولید توسط همین دستگاه تولید و بصورت رایگان توزیع شد.

*توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در رزمایش مومنانه
 
این پاسدار جوان ابراز می‌کند: طبق فرمایش مقام رهبری در راستای برپایی رزمایش کمک‌های مومنانه در ستاد مرکزی ساری شکل دادیم که با کمک خیران تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سبد کالا در سه مرحله بین آسیب‌دیدگان از بحران کرونا توزیع شد.

سپس تدارکات برای تهیه و توزیع حدود ۵ هزار غذای گرم در طول ماه رمضان انجام و اجرایی شد‌، نکته مهم اینکه در طول این مدت نگذاشتیم کسی دست خالی از کنار ما رد شود و هر کسی هر چیزی خواست اقدام به تهیه و اهدای آن به فرد مورد نظر کردیم که فقط به لطف خدا صورت گرفت.

*کرونا قلب‌ها را بهم نزدیک کرد

وی می‌گوید: جالب‌تر اینکه در بحران کرونا از هر کسی کمک می‌خواستیم نه نمی‌گفت و این برای من و اطرافیانم جای تعجب داشت گویی کرونا قلب‌ها را نزدیک کرد و لطف خدا شامل حال مردم شد.

وی به حضور یکی از نیازمندان در صبح زود در جلوی محل کارش اشاره می‌کند: که بسته معیشتی نگرفته بود تا این را شنیدم بسته تهیه شده را در اختیارش گذاشتیم همیشه بر این باورم که عنایات خداوند ما نوکری مردم را بکنیم ما را وسیله قرار داد، برای من هیچ کاری لذت‌بخش‌تری از دیدن خنده بر لبان محرومان نیست.

همچنین بدترین خاطره‌ای که در ذهن دارم شنیدن خبر فوت همکاران و آشنایانم در پی ابتلا به کرونا است.

*و لذتی که در خدمت به مردم نهفته است ...

باید پاسدار انقلاب باشیم، خدمت به مردم و اقشار کم درآمد و یا ضعیف و یا کسانی که به خاطر کرونا از کار بیکار شدند را جزو وظیفه خومان می‌دانم.

به گزارش فارس، این پاسدار جهادی که در گذشته جانشین حوزه مقاومت رودپی بود و در آنجا هم در بحث محرومیت زدایی فعالیت‌هایی انجام داد، مشتی از نیروی ایثارگر در کشور است که بدون توجه به سمت با حضور در کنار مردم برای شادی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.


انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول