اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازگشایی درب حرم‌های مطهر ایران به روی عاشقان/ اشتیاق وصف‌ناپذیر زائران برای تشرف

صحن‌های مطهر حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) و همچنین درب‌های مسجد مقدس جمکران امروز در حالی بازگشایی شد که در پی شیوع ویروس کرونا بیش از دو ماه با توقف موقت حضور زائران روبه‌رو شده بودند.

بازگشایی درب حرم‌های مطهر ایران به روی عاشقان/ اشتیاق وصف‌ناپذیر زائران برای تشرف

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها، کبری خوانساری| در اتفاقی بی‌سابقه و به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران، مدتی درب‌های حرم‌های مطهر در کشورمان بسته شد.

با آنکه این تصمیم با اولویت حفظ سلامت زائران گرفته شد اما قلب هر ایرانی در این مدت هر لحظه بی‌تابانه برای حرم‌های مطهر می‌تپید و چشم‌های عاشقان در انتظار بازگشایی دوباره حرم‌ها بود به نحوی که در مشهد و قم سیل عاشقان بی‌قراری که پشت درهای حرم به نظاره گنبدها می‌نشستند، صحنه‌هایی زیبا از آرزو برای تشرف را به تصویر کشیدند. 

سرانجام صبح امروز با دستور ستاد ملی کرونا تصویب شد که درب‌های حرم مطهر رضوی، حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم(ع) و همچنین درب‌های مسجد مقدس جمکران؛ بازگشایی شوند.

براساس گزارش خبرنگاران فارس از استان‌های مختلف؛ اولین تصاویر از لحظات بازگشایی این اماکن مقدس پس از دوره تعطیلی کرونایی، نشان دهنده اشتیاق زائران برای زیارت پس از روزها دوری از آستان‌های امن الهی است.

بازگشایی درهای حرم امام رضا(ع) و شوق زائران برای زیارت

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، صبح امروز با دستور ستاد ملی کرونا درب‌های حرم مطهر رضوی که از 69 روز پیش برای کنترل شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، بازگشایی و سیل مشتاق برای زیارت در این حرم منور حضور یافتند.
بر این اساس حرم مطهر رضوی از امروز یک ساعت بعد از طلوع خورشید تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای حضور زائران است.

 

 

زیارت و حضور در حرم مطهر رضوی با رعایت ضوابط و پروتکل بهداشتی همراه است؛ چندی پیش تولیت آستان قدس رضوی از تدوین دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی خبر داده بود و بازگشایی اماکن را منوط به فراهم آمدن مقدمات لازم دانسته بود

زیارت و حضور در حرم مطهر رضوی با رعایت ضوابط و پروتکل بهداشتی همراه شده است؛

۲۹ فروردین ماه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی از تدوین دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان خبر داده بود و بازگشایی اماکن را منوط به فراهم آمدن مقدمات لازم دانست.

درب‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) بازگشایی شد

در گزارش خبرنگار فارس از قم نیز آمده است:  پس از اینکه درب های حرم مطهر حضرت معصومه(س) با توجه به شیوع بیماری کرونا 26 اسفند ماه بسته شده بود،با اعلام قبلی ساعت 7 صبح امروز مراسم بازگشایی صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و درب های حرم مطهر به روی زائران باز شد.

 

 

با توجه به اعلام قبلی صورت گرفته صدها نفر از مردم قم و شیفتگان کریمه اهل بیت(س) در مراسم بازگشایی درب های حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند و پس از بازگشایی درب های حرم مطهر، به عرض ارادت به دخت موسی بن جعفر پرداختند.

 

مراسم بازگشایی درب های حرم مطهر با مداحی حسن شالبافان و قرائت زیارتنامه حضرت

قرار است صحن های حرم حضرت معصومه(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی هر روز از ساعت 7 تا 19 پذیرای حضور زائران باشد اما نمازهای جماعت اقامه نمی شود

 

فاطمه معصومه(س) همراه بود و آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و فرماندار قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

قرار است صحن های حرم حضرت معصومه(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی هر روز از ساعت 7 تا 19 پذیرای حضور زائران باشد اما نمازهای جماعت اقامه نمی‌شود.

گشایش درب‌های مسجد مقدس جمکران با حضور خانواده شهدا

مراسم بازگشایی درب‌های مسجد مقدس جمکران نیز همزمان با دیگر اماکن مقدس از ساعت 7 صبح امروز با حضور علما و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علما و خانواده معظم شهدا و همچنین جمعی از منتظران حضرت ولیعصر(عج) همراه بود، زائران به قرائت دعا و مناجات پرداخته و برای تعجیل در فرج امام زمان دعا کردند.

 

 از ساعت 7 تا 18 باب‌الشهدا و باب‌المعصومه(س) برای ورود زائران به مسجد جمکران باز خواهد بود و تمام صحن‌های این مکان مقدس با حفظ فاصله گذاری اجتماعی پذیرای زائران است

 

بر اساس تصمیم مسؤولان مسجد مقدس جمکران از ساعت 7 تا 18 باب الشهدا و باب المعصومه(س) برای ورود زائران به مسجد باز خواهد بود و تمام صحن‌های این مکان مقدس با حفظ فاصله گذاری اجتماعی پذیرای زائران است.

این گزارش حاکی است تا اطلاع ثانوی هیچگونه مراسم و تجمعی در مسجد مقدس جمکران برگزار نخواهد شد.

بازگشایی محدود صحن‌های حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

براساس گزارش خبرنگار فارس در شهرری نیز، بنا بر مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از صبح امروز دوشنبه ۵خردادماه و پس از بالغ بر دوماه، صحن‌های حرم‌ مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به روی دلدادگان و ارادتمنـدان خاندان اهـل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بازگشایی شد.

تا اطلاع ثانوی، امکان زیارت ضریح مطهر و ورود به رواق‌ها میسر نیست و ساعت تشـرف به صحـن‌های آستان مقدس از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب خـواهد بود.

 

در روزهای پایانی اسفندماه سال ۹۸ به دنبال شیوع ویروس کرونا بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، درب‌های اماکن مقدس از جمله حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسته شد و این تعطیلی تا به امروز ادامه داشت که پس از بهبودی نسبی شرایط، امروز چشم انتظاری عاشقان اهل بیت(ع) پایان یافت.

 

به منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم بایستی همه عزیزان در زمان تشرف به

تا اطلاع ثانوی امکان زیارت ضریح حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ورود به رواق‌ها میسر نیست و ساعت تشـرف به صحـن‌های آستان مقدس از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب خـواهد بود

حرم مطهر، نسبت به رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به آستان مقدس ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

پیش از این در روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ برای کنترل بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع گسترده آن، ستاد ملی مبارزه با کرونا به «توقف موقت» حضور زائرین در حرم‌های مطهر رأی داده بود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول