اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می‎سازد

وزارت علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند اعلام کرد: موش‌هایی که نمونه اولیه واکسن mRNA را در مرکز واکسن دانشگاه چولا لانگ کورن دریافت کردند، سطح بالایی از آنتی بادی‌ها را تولید کرده‌اند.

تایلند هم واکسن مقابله با کرونا می‎سازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  وزارت علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند اعلام کرد: موش‌هایی که نمونه اولیه  واکسن mRNA را در مرکز واکسن دانشگاه چولا لانگ کورن دریافت کردند، سطح بالایی از آنتی بادی‌ها را تولید کرده‌اند.

سویت مایسینسی، وزیر آموزش عالی تایلند گفت: دانشگاه پنسیلوانیا که نتایج اولیه را تحت نظر داشته به ما اطلاع داد که آنتی بادی تولید شده از نمونه اولیه واکسن mRNA به اندازه 1:3,000 است.

وزیر بهداشت این کشور  ادامه داد: واکسن از هفته آینده روی میمون‌ها نیز آزمایش می‌شود تا نتایج آن بررسی شود.

مایسینسی گفت: «اطمینان دارم که تایلند واکسن کووید ۱۹ را با جدیدترین فناوری mRNA تولید می‌کند تا به مبارزه با بیماری همه گیر  ویروس کرونا کمک کند».

وی همچنین گفت: پرات چان چا، نخست وزیر تایلند به مرکز تحقیق واکسن‌ دانشگاه  چولا لانگ کورن و موسسه ملی واکسن‌ها و گروه علوم پزشکی دستور داده است تا در تحقیقات واکسن سرعت بیشتری کسب کنند.

وزیر  بهداشت نیز گفت: اگر این تحقیق موفقیت آمیز باشد، تایلند یکی از نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسن‌های کافی برای شهروندان خود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول