اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس مجلس باید پاکدست، صادق و جامع الاطراف باشد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم گفت: جامع‌الاطراف بودن شخصی که بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند بسیار مهم است چرا که او باید بتواند با همه سلایق و جریانات و گفتمان‌های مختلف داخل و بیرون مجلس ارتباط داشته باشد.

رئیس مجلس باید پاکدست، صادق و جامع الاطراف باشد

محمدحسین قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شاخص‌ها و ویژگی‌های رئیس مجلس یازدهم اظهار داشت: قوه مقننه یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نحوه مدیریت کشور را ریل گذاری کرده و بر آن نظارت می‌کند. 

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم تصریح کرد: نظارت بر حرکت در مدار اصلی، یکی وظایف مجلس شورای اسلامی است که رئیس مجلس در این باره تعیین کننده است. این در حالی است که طبق قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای برای مجلس شورای اسلامی تعیین شده و نمایندگان کاملا با یکدیگر یکسان بوده و هیچ فردی در مقایسه با دیگران نماینده‌تر نیست. اما رئیس مجلس می‌تواند در اعمال مدیریت نقش ویژه‌ای ایفا کند. این در حالی است که حتی حوزه‌های انتخابیه نمایندگان با یکدیگر تفاوتی نداشته و نباید فردی بر اساس حوزه انتخابیه و یا تعداد آرا، نسبت به دیگران احساس برتری کند. 

قربانی گفت: تجربه حضور در مجلس یکی از مهمترین شاخص‌های برای پذیرش ریاست مجلس است چرا که اداره مجلس شاکله‌های خاصی می‌طلبد که باید هر فردی آن را دانسته و اطلاعات بسیار دقیقی از آئین‌نامه داخلی مجلس داشته باشد ضمن اینکه تسط آن فرد بر این آئین‌نامه جهت اداره امور پارلمان بسیار مهم است.

وی افزود: رئیس مجلس باید دارای آستانه تحمل بسیار بالایی باشد چرا که هر نماینده‌ای که بر کرسی صندلی پارلمان می‌نشیند باید نسبت به تک تک مردم حوزه انتخابیه‌اش پاسخگو بوده و به همین دلیل نقد، پیشنهاد و اظهار نظرهای متفاوت دارد که می‌تواند طبق آئین‌نامه داخلی مجلس آن را بیان کند ولی اگر رئیس مجلس، آستانه تحمل خود را بالا نبرد و سلایق و نظرات و انتقادات تند را نشنود ضعف بسیار بزرگی برای وی محسوب می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم خاطرنشان کرد: به قول پزشکان، رئیس مجلس باید دارای نقطه جوش بسیار بالایی باشد و افرادی که خیلی زود عصبانی شده و از کوره در می‌روند نمی‌تواند ریاست یکی از سه قوه جمهوری اسلامی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: جامع‌الاطراف بودن شخصی که بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند بسیار مهم است چرا که او باید بتواند با همه سلایق و جریانات و گفتمان‌های مختلف داخل و بیرون مجلس ارتباط داشته باشد و بتواند این نظرات را تحمل کرده و در نهایت آنرا مدیریت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول