اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رأی بالا به رئیس مجلس، انسجام نمایندگان را نشان خواهد داد

منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس، رأی بالای ریاست مجلس را منجر به انسجام بیشتر نمایندگان دانست و گفت: مقبولیت مجلس شورای اسلامی در سطح بین الملل بیشتر خواهد شد.

رأی بالا به رئیس مجلس، انسجام نمایندگان را نشان خواهد داد

فرهاد بشیری منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره معیار انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: انتخاب فرد لایق برای مقبولیت مجلس در امور داخلی و بین الملل تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه معیارهای مدون و مستندی وجود دارد، ادامه داد: نمایندگان با توجه به ویژگی‌ها و شایستگی‌های یک فرد برای ریاست مجلس با استفاده از تجربیات و دانش خود همچنین لحاظ کردن شأنیت مجلس به افراد لایق‌تر رأی می‌دهند.

منتخب مردم در مجلس قانون‌شناسی و دانستن قانون را از معیارهای انتخاب رئیس مجلس دانست و بیان داشت : اشرافیت به شرایط بین المللی و منطقه‌ای نیز در انتخاب نمایندگان برای ریاست مجلس بسیار دارای اهمیت است.

بشیری درباره اهمیت رأی بالای رئیس مجلس، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده شأنیت و شایستگی‌های مجلس بوده و به طور نانوشته در زمینه قانون‌گذاری و نظارت قوه مقننه کمک می‌کند ضمن اینکه آرای بالای رئیس مجلس انسجام نمایندگان را بیشتر و در برطرف کردن مشکلات اثرگذار است.

وی درباره تأثیر آرای بالا در امور بین الملل عنوان کرد: همانطور که این موضوع در داخل کشور اثرات خاص خودش را دارد می‌تواند در ارتباط با حوزه بین الملل، بین مجالس و تعاملات نمایندگان در دنیا اثر بسزایی داشته باشد.

منتخب مردم در مجلس یازدهم در پایان با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی که نماد مردم سالاری بر پایه دین بوده در سطح دنیا بسیار قابل توجه است، خاطرنشان کرد: هرحکومت، دولت و مجموعه‌ای که تکیه بر آرای مردمی بیشتر داشته باشد در سطح بین‌الملل مقبولیت بیشتری نیز دارد.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول