اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نمایندگان مجلس مطالبات مردم غیزانیه را با جدیت دنبال می‌کنند/ انتصابات حوزه آب و فاضلاب نیازمند اصلاح است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اگر مردم غیزانیه مطالبه‌ای دارند مطمئن باشند نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی این مطالبه را با صدایی بلندتر و با شدت و جدیت بیشتری پیگیری می کنند.

نمایندگان مجلس مطالبات مردم غیزانیه را با جدیت دنبال می‌کنند/ انتصابات حوزه آب و فاضلاب نیازمند اصلاح است

سیدکریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه استان خوزستان در حوزه آب و فاضلاب و نیز خدمات رسانی به مردم در این زمینه‌ها سال های سال است که رنج می‌برد، اظهار کرد: اگرچه ما منکر کارهای مثبت و خدماتی که صورت گرفته نیستیم اما اینکه در حال حاضر در بسیاری از مسیرهای روستاهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی شاهد کمبود و افت فشار آب و نیز عدم خدمت رسانی در حوزه فاضلاب هستیم و همه این کاستی‌ها زیبنده نظام نیست. 

وی با اشاره به اینکه درست است که رفع مشکلات دغدغه همه مسؤولان اجرایی و همچنین نمایندگان مجلس بوده و هست ولی اگر این خدمات به شکل مثبت و جدی‌تر انجام می‌شد، مطالبات مردم محقق می‌شد، افزود: سال‌های سال است که متاسفانه وعده هایی توسط مسؤولان داده می‌شود، محقق نمی شود و این نوعی بی اعتمادی در مردم ایجاد کرده است.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا بخش غیزانیه تا حالا باید در خصوص مسائل آب مشکل داشته باشد، بیان کرد: اگر مردم غیزانیه مطالبه‌ای دارند مطمئن باشند نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی این مطالبه را با صدایی بلندتر و با شدت و جدیت بیشتری پیگیری می کنند.

وی خطاب به استاندار خوزستان و مسئولان حوزه آب و فاضلاب گفت: مردم ما از وعده هایی که محقق نمی شوند خسته شده اند. یکی از مطالبات جدی و اولویت‌های اولیه نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون پیگیری جدی و در اسرع وقت رفع و حل مشکلات آب شرب در این حوزه است.

به روش‌های به کارگرفته شده در آبفا معترضیم

حسینی عنوان کرد: در بحث انتصابات با توجه به رعایت قانون عدم تداخل قوا در یکدیگر، شاهد هستیم که با این همه مشکل در حوزه آب و فاضلاب متاسفانه ادغام هایی غیرکارشناسی و انتصابات عجولانه و اصرار بر انتصاب گزینه‌هایی در استان و شهرستان‌ها می‌بینیم که قطعا این هشداری است که ما هم به مسؤولان محترم و تصمیم گیران به عنوان نماینده مردم و با صدایی بلندتر از صدای مردم اعلام می‌کنیم و در طول مدت نمایندگی از روز اول این مطالبه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اولویت اول مسؤولان باید فعالیت و تلاش در حوزه آب و فاضلاب و خدمت رسانی به مردم باشد و ما از روز اول خدمت رسانی در مجلس(هفتم خرداد ماه) این مطالبه را با صدای بلند و با جدیت بیشتر شروع خواهیم کرد و مردم عزیز غیزانیه و مردم عزیز اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیز بدانند که خادمان آنها در مجلس شورای اسلامی با صدای بلند و با قاطعیت با همه مسؤولان ناکارآمد و مسببان حادثه اخیر در غیزانیه در چارچوب قانون برخورد خواهند داشت و تا تحقق وعده‌های داده شده مشکلات مردم را در این حوزه ها دنبال خواهند کرد.

منتخب مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در بحث انتصابات مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان به لحاظ مدیریتی، ساختاری و روش‌های به کار گرفته شده در طی سال‌های گذشته معترض هستیم و هر سه مورد مطرح شده نیازمند اصلاح است.

وی گفت: ما نمایندگان خوزستان تا جایی که مصلحت مردم و استان به مشکل برنخورد قصد ورود و دخالت در انتصابات را نداریم ولی با انتصاباتی که غیرکارشناسی یا جانب دارانه و یا از نظر مردم ناکارآمد هستند، در تقابل خواهیم بود.

مدیران اجرایی راه تعامل را به راه تقابل تبدیل نکنند

حسینی بیان کرد: مسؤولان اجرایی استان بدانند که ما نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی راه تعامل را دنبال می‌کنیم ولی به آنها هشدار می‌دهیم که راه تعامل را به تقابل تبدیل نکنند.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم این اطمینان را به مردم عزیز غیزانیه می‌دهم که همه ما نمایندگان پیگیر مشکلات مردم به ویژه در اولویت هایی از جمله حوزه آب باشیم و از مسؤولان امر هم می‌خواهیم که با مسببان برخوردهای اخیری که با مردم صورت گرفته، برخورد لازم را داشته باشند.

حسینی ضمن بیان اینکه در کنار مسؤولان اجرایی و امنیتی استان برای خدمت به مردم هستیم، بیان کرد: مسؤولان نیز بدانند که باید از بیان وعده‌های دروغین و وعده‌هایی که تحقق پیدا نمی‌کنند خودداری کنند.

وی گفت: قطعا دوره آینده مجلس دوره صداقت، شفافیت و صراحت با مردم خواهد بود؛ مدیران اجرایی که وعده ای به مردم می‌دهد ولی به آن عمل نمی‌کند در اسرع وقت باید کنار برود. مدیری که نمی تواند در حوزه مسؤولیت خود به مردم خدمت کند نباید وعده غیرواقعی به مردم بدهد و اسباب زحمت و عدم خدمت رسانی ایجاد کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول