اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی وزرای خارجه ترکمنستان و آذربایجان؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

وزرای امور خارجه ترکمنستان و آذربایجان در گفت‌وگویی ویدیوئی به بررسی ابعاد مشارکت بین دو کشور پرداختند.

رایزنی وزرای خارجه ترکمنستان و آذربایجان؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه آذربایجان در تماسی ویدیویی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

موضوع مذاکرات سران نهادهای دیپلماتیک را  توسعه بیشتر مشارکت، تقویت آن در زمینه‌های حمل و نقل، ترانزیت، تجارت، اقتصاد و سایر زمینه‌های مربوط به توافق اخیر سران دو کشور بود.

وزرای خارجه طی این مذاکرات مجازی به بررسی شیوه‌های گفت‌وگوی بین دولتی و همچنین تحقق پتانسیل متقابل با در نظر گرفتن وضعیت و روند نظم نوین جهانی پرداختند.

سران نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و آذربایجان بر اهمیت افزودن تلاش‌ها برای مقابله با گسترش ویروس همه گیر کووید-19 با تکیه به تجربه و عملکرد همکاری دو کشور تاکید کردند.

مرداف و جاووش اوغلو همچنین طیف وسیعی از مسائل در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی در چارچوب وضعیت عینی در سطوح منطقه‌ای و جهانی را بررسی کردند.

طرفین بر اهمیت چشمگیر ایجاد تدریجی «کریدورهای سبز» برای کالا و محصولات مطابق با الزامات کنترل بهداشتی در مرزها تاکید کردند.

در جریان این مذاکرات مجازی همچنین بر اهمیت تماس‌های منظم در سطوح مختلف بین 2 کشور و از سرگیری فعال جلسات دوجانبه هیات‌های دولتی و بخش خصوصی در مرحله اول به صورت آنلاین تاکید شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول