اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست یک حزب آلمانی برای تعطیل کردن دفتر مرکزی اسلامی هامبورگ

یک حزب آلمانی با ادعای مرتبط بودن یک مرکز اسلامی در شهر هامبورگ با فعالیت‌های تروریستی، از دولت مرکزی این کشور خواست تا این مرکز را تعطیل کند.

درخواست یک حزب آلمانی برای تعطیل کردن دفتر مرکزی اسلامی هامبورگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر حزب آلمانی «اتحادیه دموکرات مسیحی» در شهر هامبورگ با تکرار ادعاهای بی‌اساس برخی رژیم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب‌الله، خواستار تعطیل کردن یک مرکز اسلامی در این منطقه شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این اتحادیه قصد دارد طرحی را در پارلمان آلمان ارائه کند که به موجب آن از فعالیت‌های «مرکز اسلامی هامبورگ»، به بهانه ارتباط با حزب‌الله - که چندی پیش در آلمان تروریستی و ممنوع‌الفعالیت اعلام شد - جلوگیری به عمل آید.

«دنیس گلادیاتور» سخنگوی این حزب در پارلمان آلمان - که زمانی «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور ریاست آن را برعهده داشت - به روزنامه دیه‌ولت گفت: «تمام تماس‌های رسمی [دولتی آلمان] با مرکز اسلامی هامبورگ باید فوراً متوقف شود، ممنوعیت اتحادیه‌ای باید بررسی و اعمال شود، همچنین تا زمانی که مرکز اسلامی هامبورگ بخشی از شورا (مجمع جوامع اسلامی) است تماس‌های ایالتی با آن مجمع باید لغو شود».

بر این اساس، گروه صهیونیستی «جامعه دوستی اسرائیل-آلمان» نیز از ائتلاف کابینه آلمان متشکل از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب سبز خواست تا به بهانه وجود سازمان‌های تحت هدایت ایران در شورای جوامع اسلامی در این کشور،  تماس‌های دولتی با آن را لغو کند.

در صورت موافقت پارلمان و دولت آلمان با طرح حزب مذکور، سه مجموعه مرکز اسلامی، آکادمی اسلامی و مسجد آبی در هامبورگ به بهانه‌های واهی و بی‌اساس تعطیل خواهند شد.

این در حالی است که دولت سوسیال دموکرات ایالت هامبورگ در سال ۲۰۱۲ بعد از نشست‌هایی با سازمان‌های اسلامی در این منطقه، با آنها بر سر ارزش‌های مشترک، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و بردباری تعهد کرد.

پیش از این درخواست حزب آلمانی، وزارت کشور آلمان در تاریخ یازده اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول