اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسلیت و ابراز همدردی سفیر ایران با مردم تاجیکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران درگذشت تعدادی از هنرمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی تاجیک طی چند هفته گذشته را تسلیت گفت.

تسلیت و ابراز همدردی سفیر ایران با مردم تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در پیامی درگذشت تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی تاجیک را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: در طی چند هفته گذشته، تنی چند از هنرمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی تاجیک به دیار باقی رخت بربستند و  جامعه فرهنگی تاجیک را داغدار نمودند.

فقدان شخصیت‌های فرهیخته‌ای از جمله محمدعلی عجمی،  بحرالدین کمال‌الدین‌اف، سعیدشاه اکرم‌اف، خیری نظرآوا، ثورالنساء سبزه‌علی‌آوا، منیره حکیم‌آوا، ابوبکر زبیدی، خورشید علی‌داد، عبدالفتاح حاتم‌اف، صنوبر علی‌آوا، عبدالقهار رجب‌اف، عبدالله طاهراف، اعلی عمرزاد، شمس‌الدین جلال‌اف و عرفان‌الدین شمس‌الدین  برای فرهنگ و جامعه تاجیکستان و نیز علاقمندان میراث گرانبهای پارسی، ضایعه‌ای جانکاه و دردناک است.

هنوز در غم از دست دادن این عزیزان بودیم که خبردار شدم استاد ارجمند و هنرمند سرشناس مردمی  و رییس سابق شعبه آثار خطی پژوهشگاه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی ملی علوم تاجیکستان «جوره‌بیک نذری» نیز دعوت حق را لبیک گفتند.

این هنرمند و پژوهشگر نام آشنای تاجیک، دوران عمر پر‌خیر و برکتش را در جهت اعتلای هنر و زبان و ادب مشترک پارسی سپری نمود.

آثار و یادگارهای ارزشمند او در حوزه ادبیات و سند پژوهی نه تنها در تاجیکستان، بلکه در ایران و افغانستان نیز بسیار شناخته شده و شخصیت او مورد احترام تمامی اهالی فرهنگ است.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، ملت و کشور دوست و هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان، از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم و سایر عزیزان از دست رفته آرامش ابدی و جنت مکانی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی آرزو می‌نمایم.

در پایان خاطر‌نشان می‌سازم که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و مردم شریف تاجیکستان بوده و باور دارم با تلاش کادر شریف پزشکی و با همگامی و همبستگی و ایمان، این ویروس منحوس کرونا را شکست داده و بر آن پیروز خواهند شد.

زنده باد دوستی ایران و تاجیکستان.

سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول