اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رئیس مجلس باید اثر گذار در مدیریت کشور باشد/ لزوم ایمان قلبی به نقشه راه کشور

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس با تاکید بر لزوم اثرگذاری رئیس مجلس بر مدیریت کشور و رفع مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: ایمان قلبی به نقشه راه کشور و دستورات رهبری از ویژگی های مهم انتخاب رئیس مجلس است.

رئیس مجلس باید اثر گذار در مدیریت کشور باشد/ لزوم ایمان قلبی به نقشه راه کشور

امان‌الله حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد به اهمیت انتخاب رئیس مجلس در دوره آتی اشاره و اظهار کرد: معتقدیم مجلس در رأس امور است و اگر مجلس در کشور ریل‌گذاری درستی را انجام دهد بسیاری از مشکلات جامعه و کشور حل می‌شود.

وی با تشریح برخی از ویژگی‌های مهم رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئولیت مهم به‌عنوان یکی از سران قوا باید به‌درستی انجام شود تا با هدایت مجلس اشکالات موجود در سطح جامعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها کاسته شود و ریل‌گذاری صحیح انجام شود.

نماینده منتخب مردم اسفراین ادامه داد: بررسی مشکلات موجود در جامعه نشان می‌دهد ریل‌گذاری مجلس در برخی مسائل درست نبوده و بیانگر این است که در حوزه وضع قوانین، نظارت و اصلاح قوانین گذشته موفق عمل‌نکرده و حتی نتوانسته پیگیر اجرایی شدن قوانین بر زمین‌مانده نیز باشد.

وی با اشاره به میزان تذکرات نمایندگان در دوره گذشته به دولت تصریح کرد: آمار بالای تذکرات نمایندگان به دولت و عدم احساس اثرات آن در زندگی مردم در جامعه نشان می‌دهد که خروجی این تذکرات مطلوب نبوده و مجلس نتوانسته جایگاهی اثرگذار در زندگی مردم را در دوره گذشته رقم بزند.

حسین پور انتظار مردم از مجلس جدید را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: رئیس و هیات رئیسه مجلس بر اساس این انتظارات باید قوی باشد که سطح شناخت جامعی از همه مسائل کشور داشته باشد و در همه زمینه‌ها شناخت کافی از مسائل اجرایی و نظارتی کسب کرده باشد.

وی ادامه داد: تسلط به امور و شناخت اولویت‌ها و تصمیم‌گیری بر اساس این تشخیص توسط رئیس مجلس می‌تواند، مسیر حرکت مجلس شورای اسلامی را به‌سوی حل مشکلات مردم ببرد.

نماینده منتخب مردم اسفراین خاطرنشان کرد: مجلس برای رفع مشکلات مردم نه باید پسرخاله دولت باشد و نه اینکه بیگانه با آن، بلکه رئیس مجلس باید با تقویت وجهه نظارتی، مسیری درست را برای تعامل دولت و مجلس ترسیم کند.

وی اعمال تصمیمات، مصوبات و نظارت‌های مجلس بر دولت را از دیگر ویژگی‌های موردنیاز ریاست مجلس برشمرد و گفت: این فرد باید خود دارای وجهه نظارتی و شأن قابل‌توجه برای ریاست مجلس باشد و همزمان نیز با تسلط بر جوانب امور اداره کشور، از ظرفیت‌های ریاست مجلس درست استفاده کند.

حسین با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم با اکثریت قطع دلسوزان انقلاب و ولایی تشکیل‌شده، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های درون کشور و توجه به این موضوع در کنار استفاده از ظرفیت‌های بین‌الملل، ازجمله وظایف مهمی از سوی رهبر انقلاب است که باید به آن پرداخته شود.

وی ایمان رئیس مجلس به دستورات رهبری و نقشه ترسیم‌شده برای کشور افزود: اعتقاد رئیس آتی مجلس به موضوعاتی همچون، اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالاهای داخلی و همچنین جهش تولید ویژگی مهم است که برای ریل‌گذاری مسیر حرکت و هدایت مجلس باید به آن توجه شود و نمایندگان را در مسیر کمک کند.

حسین پور در انتها با تأکید بر لزوم اثرگذار بودن رئیس مجلس بر شرایط جامعه و اداره کشور گفت: ایجاد مسیر حرکت مجلس جدید توسط رئیس، در سال نخست بسیار مهم است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول