اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 3 میلیون دلاری ژاپن به زنان روستایی ازبکستان

دولت ژاپن برای توسعه امکانات زنان روستایی ازبکستان در شرایط کرونا به این کشور معادل 3 میلیون دلار وام اختصاص داد.

وام 3 میلیون دلاری ژاپن به زنان روستایی ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سفارت ژاپن در ازبکستان اعلام کرد: دولت ژاپن برای توسعه امکانات زنان روستایی ازبکستان در شرایط کرونا به این کشور معادل 3 میلیون دلار وام اختصاص داد. زنان این کشور می‌توانند آموزش حرفه‌ای ببینند و فعالیت کارآفرینی خود را آغاز کنند.

به گفته نمایندگان سفارت ژاپن در ازبکستان، حدود 3500 نفر از زنان مقیم استان‌های «فرغانه»، «جزخ» و «قشقه دریا» می‌توانند آموزش حرفه‌ای ببینند و به آنان فرصت فعالیت‌ کارآفرینی داده می‌شود. در این طرح 300 کارخانه کوچک و متوسط با دریافت کمک مالی 1500 فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این وزارت امور خارجه ژاپن و آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) برنامه‌ریزی می‌کنند تجهیزات پزشکی و وسایل مبارزه با کرونا مانند وسایل حفاظت انفرادی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، دستگاه اشعه ایکس و غیره را به صورت بلاعوض در اختیار ازبکستان قرار دهند.

نمایندگان سفارت ژاپن اظهار داشتند که ارزش کل این کمک بلاعوض هنوز مشخص نیست. اما اگر 3 میلیون دلار وام یادشده را هم در نظر بگیریم، در حدود 10 میلیون دلار است.  

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ژاپن در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 300 میلیون دلار قرار گرفته است. هم‌اکنون در ازبکستان 10 شرکت مشترک از جمله 1 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران ژاپنی در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین‌سازی، ارائه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول