اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تل آویو تحت فشارهای واشنگتن مناقصه ساخت نیروگاه را از چین پس گرفت

طبق اعلام منابع رسانه‌ای صهیونیستی، به دنبال سفر چندی قبل وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو، وزارت دارایی این رژیم مخالفت خود را با دادن مناقصه ساختن نیروگاه آب شیرین کن به چینی‌ها اعلام کرد.

تل آویو تحت فشارهای واشنگتن مناقصه ساخت نیروگاه را از چین پس گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید تقابل آمریکا با چین در زمینه‌های مختلف، فشارهای واشنگتن بر تل‌آویو برای مشارکت چینی‌ها در یک پروژه اقتصادی جواب داد و قرارداد ساختن نیروگاه آب شیرین کن در فلسطین اشغالی از چینی‌ها گرفته شد.

به گفته خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، به دنبال فشار شدید آمریکا به این رژیم برای اعطا نکردن مناقصه ساختن نیروگاه آب شیرین کُن به چینی‌ها، یک شرکت اسرائیلی برنده این مناقصه اعلام شد.

«باراک راوید» در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس از فشار زیاد دولت ترامپ، وزارت دارایی اسرائیل با دادن مناقصه ساختن نیروگاه بزرگ آب شیرین کن "سورِک 2" به هاپچیسون که یک شرکت تحت کنترل چین است مخالفت کرد».

به گفته این خبرنگار صهیونیست، یک شرکت رژیم صهیونیستی برنده مناقصه برای خریدن این نیروگاه آب شیرین کن شده است.

مخالفت وزارت دارایی رژیم صهیونیستی با برنده شدن یک شرکت تحت کنترل چین در حالی انجام شده که پیشتر رسانه‌ها از مخالفت واشنگتن با تقویت همکاری‌های پکن با تل‌آویو خبر داده بودند.

در همین ارتباط، یک مقام آمریکایی به دنبال سفر اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغالی از رایزنی ضد چینی او خبر داده بود.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه همکاری اسرائیل با چین خطرناک است، افزود: «پامپئو با اسرائیلی‌ها درباره چین صحبت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول