اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده عراقی: حمله آمریکا به الحشد الشعبی، به منزله حمله به عراق است

نماینده پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به هر گونه حمله احتمالی آمریکا به الحشد الشعبی، گفت که واشنگتن برای حمله هوایی به الحشد، لحظه‌شماری می‌کند.

نماینده عراقی: حمله آمریکا به الحشد الشعبی، به منزله حمله به عراق است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم المحمداوی» نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که گروه‌های مقاومت عراق، «گروههای ملی هستند که برای بیرون راندن اشغالگران تلاش می‌کنند».

المحمداوی به روزنامه «العربی الجدید» -چاپ لندن- گفت که «آمریکا از طریق اظهارات و پیامهای علنی و محرمانه به دولت عراق در تلاش است که نقش الحشد الشعبی را تحدید کند».

وی با تأکید بر اینکه آمریکا با روشهای مختلف در تلاش است که الحشد الشعبی را هدف قرار دهد، گفت که حمله به الحشد به معنای حمله به کشور عراق است؛ زیرا الحشد، یک سرویس امنیتی به شمار می‌رود.

این نماینده عراقی با اشاره به اینکه «آمریکا برای حمله هوایی به الحشد الشعبی، لحظه‌شماری می‌کند»، تصریح کرد، این حملات قبلا اتفاق افتاده، ولی یکی از وظایف دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق این است که با دیپلماسی، نهادهای امنیتی عراق را حمایت کند.

وی بر این باور است که هر گونه حمله آمریکا به الحشد الشعبی یا هر یک از گروههای مقاومت اسلامی، ممکن است به درگیری بین طرفین منجر شود، ولی «ما نمی‌خواهیم با هیچ کس وارد جنگ شویم؛ زیرا این جنگ باید علیه گروه تروریستی داعش باشد که فعالیت خود را از سر گرفته است».

المحمداوی خاطر نشان کرد، واشنگتن تا کنون به تصمیمات عراق و مصوبات پارلمان این کشور هیچ اهمیتی نداده است؛ مصوباتی «که مبنی بر خروج اشغالگر (نیروهای آمریکایی) از پایگاههای عراق است و ما نیز منتظر نتایج مذاکرات آتی عراق و آمریکا هستیم».

آمریکا در پی نابودی محور مقاومت است

در همین ارتباط، «عادل الکرعاوی» سخنگوی گروه «أنصار الله الأوفیاء» -وابسته به الحشد الشعبی- هم به العربی الجدید گفت که «آمریکا می‌خواهد که از محور مقاومت، نجات پیدا کند».

الکرعاوی تأکید کرد که هدف محور مقاومت، هدف قرار دادن تمامی گروههای استکباری و اشغالگر در سراسر جهان اسلام است.

وی تصریح کرد، نیروهای مقاومت آماده هستند که به هر حمله‌ای پاسخ دهند و احتمالا این پاسخ، بسیار فراتر از حملاتی خواهد بود که به این نیروها می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول