اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

30 درصد دانش‌آموزان زنجانی در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند/ استقرار 70 درصد مدارس در روستاها

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 70 درصد مدارس در روستاها و 30 درصد مدارس در شهرها مشغول به تحصیل هستند، گفت: این آمار در بخش دانش‌آموزی در شهرها و روستا برعکس است که کار مدیریت را سخت می‌کند.

30 درصد دانش‌آموزان زنجانی در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند/ استقرار 70 درصد مدارس در روستاها

ابراهیم رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: احداث و بهره‌برداری از فضاهای آموزشی توسط دو دستگاه نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش انجام شده و نوسازی ساخت مدارس را بر عهده گرفته و آموزش و پرورش مصرف کننده است.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 70 درصد مدارس در روستاها و 30 درصد مدارس در شهرها قرار دارد، بیان کرد:  این آمار در بخش دانش‌آموزی در شهرها و روستا برعکس است که کار مدیریت را سخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 زنجان حاشیه شهر و قسمت‌های انبوه‌ساز با مشکل کمبود مدرسه مواجه است، اضافه کرد: این مدارس دو نوبته است.

رفیعی با اشاره به اینک 15 درصد مدارس در این مناطق به صورت دو شیفت دایر است، عنوان کرد: باید مدارس در مرکز استان افزایش یابد تا مدارس تک نوبته شود.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در این زمینه برای برقراری عدالت باید همه مدارس تک نوبته دایر باشد.

وی با اشاره به اینکه مدارس کوچک روستایی به صورت مداوم نیازمند سرویس و بهسازی هستند، عنوان کرد: هزینه نگهداری مدارس در روستاها بیشتر از شهرها است.

رفیعی با اشاره به اینکه در  دهه فجر اخیر هفت پروژه مدرسه‌سازی در زنجان افتتاح شده است که همگی روستایی و با تعداد کلاس درس محدود بوده است، بیان کرد: افتخار آموزش و پرورش پوشش تحصیلی در روستاهای با جمعیت دانش‌آموزی پایین است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول