اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

زمان برگزاری آزمون‌های آنلاین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت ویژه دانشجویان اعلام شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از برگزاری نخستین دوره از آزمون‌های آنلاین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های تهران خبر داد.

زمان برگزاری آزمون‌های آنلاین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت ویژه دانشجویان اعلام شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان، با بیان این‌که در نخستین مرحله برگزاری طرح هشت بهشت(مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و البرز) ۲۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان‌های تهران و البرز ثبت‌نام کرده‌اند، در ادامه اظهار کرد: البته تا پایان برگزاری آزمون امکان ثبت‌نام و شرکت در آن وجود دارد.

وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در این آزمون باید به ۲۰ پرسش ۴ گزینه‌ای پاسخ دهند و برای پاسخ‌های غلط نمره منفی لحاظ نمی‌شود، افزود: هر دانشجویی فقط یک بار می‌تواند در این دوره از آزمون مجازی شرکت کند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: فرد جهت ورود به صفحه آزمون باید وارد صفحه سایت اصلی به نشانی   bookrc.ir شود نام کاربری و پسورد خود(کد ملی) را وارد کرده و به پرسش‌ها پاسخ دهد که البته در صورت فراموش کردن نام کاربری امکان باز یادآوری آن وجود دارد.

رحیمیان خاطرنشان کرد: کتاب علی از زبان علی با موضوع زندگانی امیر مومنان علی(ع) نخستین کتابی است که دانشجویان باید طی مدت ۱۲ دقیقه به پرسش‌های آن پاسخ دهند. هر پرسش در یک صفحه درج شده که پس از پاسخ دادن دانشجو ملزم به انتخاب گزینه ثبت است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است به ازای هر ۱۵۰ شرکت‌کننده ۴ برگزیده داشته باشیم که در صورت شرکت کردن هر ۲۰۰ دانشجو(در این دوره) احتمالاً در نهایت از ۵ برگزیده تقدیر می‌شود .

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ادامه داد: نتیجه مسابقه پنج‌شنبه ۹ خرداد(فردای زمان برگزاری) در سایت اصلی اعلام خواهد شد.

رحیمیان خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در این دوره از مسابقه شرکت می‌کنند می‌توانند برای شرکت در آزمون‌های بعدی ثبت‌نامی نداشته باشند و کسانی که فرصت ثبت‌نام در این دوره (مسابقه آنلاین کتابخوانی) را از دست می‌دهند می‌توانند در آزمون‌های بعدی شرکت کنند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که در صددیم این طرح در فاز دوم به صورت سراسری برای همه دانشجویان دانشگاه‌های کشور برگزار شود، گفت: هدف از اجرای این طرح ملی معرفی سالانه ۸ عنوان کتاب به دانشجو جهت مطالعه است تا دانشجو بتواند در یک دوره آموزشی ۴ ساله ۳۲ عنوان کتاب غیر درسی را مطالعه کرده باشد.

به گفته رحیمیان، چون انتخاب این کتاب‌ها کارشناسی شده و با مشورت شماری از اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف است بی‌تردید این ۳۲ عنوان کتاب، کتاب‌های ارزنده‌ای برای افزایش سطح علمی و فرهنگی دانشجویان کشور خواهد بود. 

براساس این گزارش، مسابقه آنلاین کتابخوانی هشت بهشت با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول