اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ بازسازی 1600 واحد مسکونی باقی ‌مانده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، با تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب گفت: بازسازی حدود یک‌هزار و 600 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان به دلیل مشکلات شخصی، خانوادگی و حقوقی، باقی‌مانده است.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ بازسازی  1600 واحد مسکونی باقی ‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیل بالایی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که با هزینه‌ای بیش از 11 هزار میلیارد تومان، بازسازی مناطق زلزله‌زده در قدم‌های پایانی خود در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بازسازی حدود یک‌هزار و 600 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان باقی‌مانده است، گفت: متاسفانه این واحدها به دلیل مشکلات شخصی، خانوادگی و حقوقی که داشتند آغاز بازسازی آن‌ها ابتدای سال 98 بوده و بیشتر این‌ها قبل از زلزله مالک یک واحد بوده‌اند که الان در حال ساخت دو سه واحد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بازسازی این یک‌هزار و 600 واحد طی سال گذشته با تورم و نوسانات بازار اقتصادی ناشی از تحریم مواجهه شده و فعلا در حال ساخت هستند.

وی بخش دومی را که از بازسازی مناطق زلزله باقی‌مانده در حوزه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: زلزله 7.3 ریشتری آبان‌ماه سال 96 حدود 9 شهرستان و بیش از یک‌هزار و 600 روستای استان کرمانشاه را درگیر کرد، بنابراین دولت اولویت را بازسازی واحدهای مسکونی مردم اعلام کرد و بعد از آن به بازسازی تاسیسات، واحدهای خدماتی و اداری پرداخت.

بالایی با بیان اینکه تاکنون حدود 695 میلیارد تومان در حوزه بازسازی واحدهای اداری و خدماتی هزینه شده است، افزود: برآورد ما این است حدود یک‌هزار میلیارد تومان دیگر برای تکمیل بازسازی زیرساخت‌های اداری و خدماتی در مناطق زلزله‌زده نیاز است تا پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده به اتمام برسد.

وی در پایان با یک جمع‌بندی کلی از روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده استان، ادامه داد: حدود 98 درصد بازسازی پایان یافته است، بازسازی واحدهای مسکونی و تغییر منظر شهری در این مناطق واقعا دیده می‌شود، برای 2 درصد باقی‌مانده هم امیدواریم امسال آخرین سال بازسازی خرابی‌های زلزله مهیب سال 96 باشد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول