اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تصمیم های شبانه و سردرگمی شهروندان/طرح ترافیک دردسرساز!

قرار بود طرح ترافیک از امروز اجرایی شود. مدیران تاکید بر اجرای طرح داشتند اما شبانه تصمیم به لغو طرح ترافیک گرفته و مردم را دچار سرگردانی کردند.

تصمیم های شبانه و سردرگمی شهروندان/طرح ترافیک دردسرساز!

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بعد از شیوع کرونا، اجرای طرح ترافیک در تهران لغو شد. در 23 فروردین مسئولین شهری تصمیم گرفتند طرح را اجرا کنند. طرح اجرا شد و بلافاصله ستاد ملی مقابله با کرونا طرح را لغو کرد. مسئولین اعلام کردند یکی از نقاط شیوع کرونا، سیستم حمل و نقل عمومی است و حتی در آن زمان یوسف حجت سرپرست وقت معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد تا پایان کرونا طرح ترافیک در تهران اجرا نمی‌شود.

کش و قوس‌ بین مسوولان ادامه داشت. ترافیک در مرکز شهر بیداد کرد. جای پارک نایاب شد و مسئولین تصمیم گرفتند بسته پیشنهادی برای اجرای طرح ترافیک به شورای عالی ترافیک ارسال کنند. در طرح پیشنهادی قرار شد طرح از ساعت 8 تا 16 اجرا شود و همچنین تردد برای کارمندان رایگان شد. از سوی دیگر، تسهیلاتی هم برای آژانس‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و سرویس‌های مدارس گذاشته شد و برای ساکنان محدوده طرح ترافیک تسهیلات و تخفیفاتی درنظر گرفته شد. بالاخره شورای عالی ترافیک تصویب کرد که طرح ترافیک از 29 اردیبهشت در تهران اجرایی شود. 

زالی: طرح اجرا می شود

زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران از اجرای طرح ترافیک از 29 اردیبهشت خبر داد. 

استانداری: مخالف اجرا هستیم

در 27 اردیبهشت به یکباره استانداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک اجرا نمی شود و مخالف هستیم. 

شهرداری: طرح ترافیک در 29 اردیبهشت اجرا می شود/شهرداری: اجرا به تعویق افتاد

بعد از واکنش استانداری، شهرداری تهران تأکید بر اجرای طرح ترافیک از 29 اردیبهشت کرد، اما شبانه در 27 اردیبهشت مشاور شهردار تهران در توئیتی اعلام کرد که اجرای طرح ترافیک بعد از عید فطرموکول شد.

استانداری : موافق اجرای طرح ترافیک هستیم

28 اردیبهشت معاون استاندار اعلام کرد که با اجرای طرح ترافیک بعد از عیدسعید فطر موافق هستند و به طور قطع، طرح اجرایی می‌شود. 

وزارت بهداشت: مخالف اجرای طرح ترافیک هستیم

در روزهای ابتدایی خرداد به یکباره کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد نمی‌دانم منطق برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؟ کشور در وضع عادی نیست و تهران فراز و نشیب‌های زیادی در هفته اخیر داشته و نمی‌توانیم بگوییم حتی وضعیت سفید است. اولویت ما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است نه آلودگی هوا. سوق دادن مردم به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند مشکلاتی در تهران ایجاد کند. 

علیخانی: نظر افراد محترم است/برای اجرا مصوبه داریم

بعد از اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اعلام کرد: هر کس می‌تواند نظر شخصی خود را اعلام کند و نظر افراد هم محترم است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم سوءتفاهماتی ایجاد شده و بهتر است جلسه مشترکی در شورای ترافیک با حضور نمکی وزیر بهداشت و یا نماینده ایشان برگزار شود تا ابهامات برطرف شود. 

وی تأکید کرد: استانداری تهران هم مخالف اجرا بود اما وقتی نظرات کارشناسی را بررسی کردند موافقت خود را اعلام کردند. 

مدیران شهری تأکید دارند که با لغو طرح ترافیک، سفرهای غیرضروری در مرکز شهر افزایش یافته است و حتی باعث شیوع کرونا در این محدوده شده است.

وزارت کشور تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح را به شورای ترافیک داد

سیدمناف هاشمی معاون  حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره می‌گوید: بررسی‌های لازم صورت گرفته است و از 17 اردیبهشت وزیر کشور اختیار تصمیم‌گیری در مورد طرح ترافیک را به شورای ترافیک واگذار کرد و درنهایت شورای ترافیک هم تصویب کرد که این طرح اجرایی شود. 

زالی: با اجرای طرح ترافیک مخالفیم

قرار بود که طرح ترافیک از امروز در تهران اجرایی شود، اما زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا با وجود اینکه قبلاً اعلام کرده بود که طرح ترافیک در تهران اجرا می‌شود، در اظهارنظر جدید خود روز گذشته گفت: وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا مجوزی برای اجرای طرح ترافیک نداده است و طرح اجرا نمی‌شود. 

مشاور شهردار: طرح اجرا می شود/مشاور شهردار: طرح اجرا نمی شود

بعد از اظهارنظر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا مردم سرگردان شده و نمی‌دانستند که بالاخره طرح در تهران اجرایی می‌شود یا خیر، تا اینکه در بامداد امروز شهرداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک امروز اجرا نمی‌شود. اظهارنظر غلام محمدی مشاور شهردار تهران در بامداد امروز در حالی بود که وی قبل‌تر از این اعلام کرده بود که طبق صورتجلسه شورای ترافیک تهران که توسط شهرداری، شورا، وزارت کشور، راهور و رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران امضا شده است، مقرر بود از 29 اردیبهشت طرح اجرایی شود که بنا به ملاحظات بهداشتی، پس از یک هفته تأخیر از سه‌شنبه اجرا می‌شود. 

تاکید دوباره استانداری بر اجرای طرح

همچنین روز گذشته(5 خرداد) محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران از اجرای طرح ترافیک از 6 خرداد خبر داده بود و اعلام کرد که در شورای ترافیک اجرای طرح ترافیک مصوب شده و این طرح از سه‌شنبه ساعت 8 تا 16 اجرایی می‌شود. 

مصمم به اجرا بودیم/تماس تلفنی برای لغو طرح

یکی از مدیران شهری در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: مصمم به اجرای طرح ترافیک در امروز بودیم و مصوبات لازم را اخذ کرده بودیم، اما طی تماس‌های تلفنی، اجرای طرح به تعویق افتاد. 

تراکم زیاد جمعیت در مرکز شهر

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت در مرکز شهر زیاد شده است، گفت: همین امر باعث شیوع کرونا شده است و باید هر چه سریع‌تر فکری به حال ترافیک مرکز شهر کنیم. 

دولت به وظایف خود عمل نکرد/توسعه مترو اولویت دارد

وی با بیان اینکه دولت معتقد است که مردم نباید از سیستم حمل و نقل عمومی در این شرایط استفاده کنند، گفت: بله، توسعه حمل و نقل عمومی خوب است اما دولت در چند سال گذشته به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده است و حتی از محل اعتبارات کرونا هم به شهرداری کمکی نکرده است.

شهروندان از نحوه تصمیم‌گیری و همچنین اطلاع‌رسانی طرح ترافیک دچار سرگردانی شدند، چرا که مدام یک مدیر در توئیتی اعلام می‌کرد طرح اجرا می‌شود و مدیر دیگر خبر از لغو طرح ترافیک می داد. این در حالی است که تمام کسانی که خبر از اجرا یا لغو می‌دادند، نمایندگانی در شورای ترافیک داشتند و زیر مصوبه را امضا کرده بودند.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران به فارس گفت: واقعا نحوه اجرا و مکانیزم اطلاع‌رسانی درست نیست. حال باید ستاد کرونا  در این باره تصمیم بگیرد، در حالی که ما فکر می‌کردیم با مصوبه شورای ترافیک می‌توان این کار را انجام داد و این تصمیمات شبانه باعث سردرگمی شهروندان شد. 

براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری مسوولان 3  بار تصمیم گرفتند طرح ترافیک را در تهران اجرایی کنند که فقط یک روز موفق به اجرای طرح شدند. مدیران زمان‌های متعددی برای اجرای طرح اعلام کردند اما بلافاصله روز قبل از اجرا خبر از لغو طرح ترافیک می‌دادند و این تصمیم‌گیری‌های شبانه و اطلاع‌رسانی‌های نادرست باعث سردرگمی شهروندان شده است و حال اعلام می‌کنند که قرار است شنبه هفته آینده در ستاد کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. باید دید سرنوشت اجرای طرح ترافیک بالاخره به کجا می‌رسد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول